Doktor Jeffrey K. Young jest wykładowcą na wydziale psychiatrii Columbia University, jak również założycielem i dyrektorem Cognitive Therapy Centers w Nowym Jorku i Connecticut oraz Schema Therapy Institute. Od ponad dwudziestu lat głosi na całym świecie wykłady na temat terapii poznawczej i terapii schematów. Wykształcił tysiące terapeutów i psychologów, a jego umiejętności jako wykładowcy są powszechnie cenione. Young jest twórcą terapii schematów, integracyjnego podejścia do leczenia długotrwałych zaburzeń psychicznych oraz leczenia pacjentów z trudem poddających się terapii, a także autorem wielu publikacji poświęconych zarówno terapii poznawczej, jak i terapii schematów.
Doktor Janet S. Klosko jest dyrektorem Cognitive Therapy Center of Long Island w Great Neck, a także psychologiem-konsultantem w Schema Therapy Institute na Manhattanie oraz w Woodstock Women’s Health w stanie Nowy Jork. Klosko jest laureatką nagrody za osiągnięcia badawcze Albany Award for Excellence in Research oraz wyróżnienia dla pracy doktorskiej przyznawanej przez sekcję naukową psychologii klinicznej American Psychological Association. Opublikowała wiele artykułów naukowych; jest także współautorką dwóch książek.
Doktor Marjorie E. Weishaar jest profesorem psychiatrii i nauk o zachowaniu człowieka na Brown University Medical School, gdzie szkoli psychiatrów i psychologów oraz absolwentów studiów doktoranckich w zakresie terapii poznawczej. Terapii poznawczej uczyła się od Aarona T. Becka, a terapii schematów – od Jeffreya K. Younga. Jest autorką książki Aaron T. Beck. Biografia, a także autorką licznych artykułów oraz współautorką publikacji poświęconych terapii poznawczej, szczególnie w pracy z pacjentami o skłonnościach samobójczych.
Patronat:Polskie Stowarzyszenie Terapii Poznawczej i SchematuPsychotekst.plPoradnia "Poza Schematami"Polecamy recenzje:Psychiatria.plhttp://www.malinowa.tv/SPIS TREŚCIO autorach
Wstęp
Podziękowania
Rozdział 1 Terapia schematów: model pojęciowy
1.1. Ewolucja od terapii poznawczej do terapii schematów
1.2. Rozwój terapii schematów
1.3. Wczesne nieadaptacyjne schematy
1.4. Charakterystyka wczesnych nieadaptacyjnych schematów
1.5. Źródła schematów
1.6. Obszary schematów i wczesne nieadaptacyjne schematy
1.7. Empiryczne dowody na istnienie wczesnych nieadaptacyjnych schematów
1.8. Biologia wczesnych nieadaptacyjnych schematów
1.9. Mechanizmy działania schematów
1.10. Nieadaptacyjne style radzenia sobie i reakcje
1.11. Tryby schematów
1.12. Diagnoza i zmiana schematów
1.13. Porównanie terapii schematów z innymi modelami terapeutycznymi
1.14. Podsumowanie
Rozdział 2Ocena schematów i edukacja pacjenta
2.1. Konceptualizacja przypadku zorientowana na schematy
2.2. Szczegółowy plan przebiegu procesu diagnozy i edukacji
2.3. Kwestionariusze schematów
2.4. Ocena wyobrażeń
2.5. Ocena temperamentu emocjonalnego
2.6. Inne metody diagnostyczne
2.7. Edukowanie pacjenta na temat schematów
2.8. Pełna konceptualizacja przypadku zorientowana na schematy
2.9. Podsumowanie
Rozdział 3Strategie poznawcze
3.1. Przegląd strategii poznawczych
3.2. Styl terapeutyczny
3.3. Techniki poznawcze
3.4. Podsumowanie
Rozdział 4 Strategie doświadczeniowe
4.1. Wyobrażenia i dialog w diagnozie
4.2. Strategie pracy z wyobrażeniami — faza zmiany
4.3. Pokonywanie przeszkód w pracy doświadczeniowej: unikanie schematu
4.4. Podsumowanie
Rozdział 5 Behawioralne przełamywanie wzorców
5.1. Style radzenia sobie
5.2. Gotowość do behawioralnego przełamywania wzorców funkcjonowania
5.3. Wskazanie zachowań stanowiących potencjalne cele zmiany
5.4. Ustalanie porządku behawioralnego przełamywania wzorców
5.5. Wzbudzanie motywacji do zmiany zachowań
5.6. Opracowanie karty przypominającej
5.7. Ćwiczenie zdrowego zachowania w wyobraźni i poprzez odgrywanie ról
5.8. Ustalenie zadania domowego
5.9. Omówienie zadania domowego
5.10. Przezwyciężanie trudności na drodze do zmiany zachowań
5.11. Wprowadzanie poważnych zmian życiowych
5.12. Podsumowanie
Rozdział 6 Relacja terapeutyczna
6.1. Relacja terapeutyczna w fazie diagnozy i edukacji pacjenta
6.2. Relacja terapeutyczna w fazie zmiany
6.3. Podsumowanie
Rozdział 7 Szczegółowe strategie leczenia schematów
7.1. Obszar rozłączenia i opuszczenia
7.2. Obszar osłabionej autonomii i braku osiągnięć
7.3. Obszar uszkodzonych granic
7.4. Obszar nakierowania na innych
7.5. Obszar nadmiernej czujności i zahamowania
Rozdział 8Praca z trybami schematów
8.1. Kiedy stosować pracę z trybami?
8.2. Typowe tryby schematów
8.3. Siedem głównych etapów pracy z trybami
8.4. Podsumowanie
Rozdział 9Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline
9.1. Zaburzenie osobowości typu borderline w ujęciu terapii schematów
9.2. Terapia osób z zaburzeniem osobowości typu borderline
9.3. Podsumowanie
Rozdział 10Terapia schematów w leczeniu narcystycznego zaburzenia osobowości
10.1. Tryby schematów osób z narcystycznym zaburzeniem osobowości
10.2. Kryteria diagnostyczne narcystycznego zaburzenia osobowości według DSM-IV
10.3. Narcystyczne zaburzenie osobowości a czysta roszczeniowość
10.4. Źródła narcyzmu bijące w dzieciństwie
10.5. Typowe historie z dzieciństwa
10.6. Osoba z narcystycznym zaburzeniem osobowości w bliskich relacjach
10.7. Diagnoza narcyzmu
10.8. Terapia narcyzmu
10.9. Najczęstsze przeszkody w terapii narcyzmu
10.10. Podsumowanie
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy