Od Wywierania wpływu na ludzi książka ta różni się tym, że nie tylko dostarcza naukowych dowodów na to, jakie działania należy wykonać, aby kogoś do czegoś przekonać, ale także wyjaśnia, kiedy to zrobić. Cialdini skupia się na sztuce pre-swazji, czyli niezwykle istotnym procesie pozyskiwania uwagi i pozytywnego nastawienia odbiorców do przekazu, zanim jeszcze się z tym przekazem zetkną. Czynniki inicjujące ten proces, tak zwane otwieracze, pomagają rozpocząć działania perswazyjne i usuwają istniejące przeszkody. Autor tłumaczy, jak rozpoznać i kontrolować naturalne momenty sprzyjające wywarciu wpływu. Pokazuje także, że możliwe jest – choć nieco ryzykowne etycznie – nauczenie się kreowania takich momentów.
W książce znajdziemy też praktyczne wskazówki podpowiadające, jak zdobyć zaufanie odbiorcy oraz przyciągnąć i zatrzymać jego uwagę na naszym komunikacie, aby zwiększyć wydajność perswazji i zyskać przewagę decyzyjną. Cialdini zdradza również nową, siódmą regułę wywierania wpływu, tłumacząc moc jej oddziaływania.
To praca przełomowa – fascynująca i błyskotliwa – a zarazem praktyczna. Jest napisana w przystępny sposób i opiera się na wynikach rzetelnych badań naukowych oraz na doświadczeniach autora.
==Ci, którzy potrafią najskuteczniej przekonywać, osiągają swoje mistrzostwo dzięki pre-swazji, czyli procesowi przygotowującemu odbiorców na otwarcie się na przekaz, zanim jeszcze się z tym przekazem zetkną. Nie ma optymalnej perswazji bez optymalnej pre-swazji. ==
**Robert B. Cialdini**
==Intuicyjnie zdajemy sobie sprawę z roli preswazji – każdy z nas nieraz czekał na właściwy moment wpływania na innych (choćby dobry humor rozmówcy czy pojawienie się zobowiązania do wzajemności), bądź też starał się taki moment stworzyć. Cialdini pokazuje, że takich „przedperswazyjnych” czynników jest wiele, i wyjaśnia, dlaczego one działają.==
**prof. dr hab. Bogdan Wojciszke**
==Lekkie pióro, mnóstwo odwołań do realnego życia, liczne anegdoty – wszystko to sprawia, że nie sposób oderwać się od lektury. Jednocześnie jest to literatura oparta na faktach, odwołująca się do dobrze udokumentowanych wyników psychologicznych eksperymentów. Jest to więc książka zarazem lekka i mądra. A o lepsze połączenie nadzwyczaj trudno! ==
**prof. dr hab. Dariusz Doliński**
==Dlaczego niektórzy liderzy, przedstawiciele handlowi, trenerzy, negocjatorzy i mediatorzy są nadzwyczaj skuteczni w wywieraniu wpływu czy pomaganiu w zmianie, podczas gdy inni pozostają mierni? Przecież wiedza o prawach perswazji, modelach sprzedaży i komunikacji jest ogólnie dostępna – w literaturze, na szkoleniach, w sieci. Profesor Cialdini znalazł ¬– i przedstawił na stronach tej niezwykłej książki – odpowiedź na to pytanie. Liczy się nie tylko, CO i JAK lider komunikuje, lecz także KIEDY to robi. Jak przygotowuje grunt i jak sam się nastawia, by trafić na właściwy moment, kiedy serca i umysły ludzi są gotowe „powiedzieć TAK”.==
**Jacek Santorski**
przedsiębiorca i konsultant, założyciel Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i partner programów zarządzania Uniwersytetu SWPS
==Znany psycholog społeczny Robert Cialdini napisał kolejną ponadczasową i niezastąpioną książkę na temat psychologii perswazji. Będę ją polecała przez długie lata.==
**Amy Cuddy**
autorka książki ==Wstań! Skuteczny sposób, by zyskać pewność siebie i stawić czoło wyzwaniom==
==Absolutnie fascynująca książka o tym, że najważniejszym elementem perswazji wcale nie są słowa, lecz sposób, w jaki zawczasu przygotowujemy odbiorców. Robert Cialdini jest światowym ekspertem od wywierania wpływu, więc już nigdy nie spojrzysz na tę kwestię tak jak dotychczas.==
**Adam Grant**
autor książek ==Originals ==oraz ==Dawaj i bierz==
==Tom Peters to specjalista od doskonałości, Malcolm Gladwell od punktu przełomowego, Geoffrey Moore od przepaści, a Robert Cialdini od perswazji.==
**Guy Kawasaki **
współautor książek ==Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych== oraz ==Rewolucyjne pomysły. Zasady marketingu nowych produktów i usług==
Patronat:Harvard Business Review,
Uniwersytet SWPS,
Charaktery,
Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu,
Psychologia-Spoleczna.p,
OnetSPIS TREŚCIWstęp do polskiego wydania
Podziękowania
Słowo od autora
Część 1Preswazja: wstępne kierunkowanie uwagiRozdział 1Preswazja: wprowadzeniePreswazja
Wielkie podobieństwo
Wielka różnica
Chodzi o (wyczucie) czas(u)
Rozdział 2Uprzywilejowane momentyNie hokus, nie pokus, ale fokus
Jednostronna droga do celu
Czy masz dość odwagi, by rozważyć rewolucyjny model wywierania wpływu?
Koszty (i przestrogi) związane ze skupieniem uwagi
Rozdział 3Ważność uwagi to… ważnośćTo, co rzuca się w oczy, jest ważne
Podrzędne drogi do uwagi
Rozdział 4To, co ogniskuje uwagę, ma moc sprawcząWykorzystana szansa
Gra o życie
Rozdział 5Władcy uwagi 1: atraktoryTo, co związane z seksualnością
To, co groźne
A teraz coś zupełnie innego: zmiana
Rozdział 6Władcy uwagi 2: magnetyzeryTo, co dotyczy osobiście
To, co niedokończone
To, co tajemnicze i zagadkowe
Część 2Procesy: rola skojarzeńRozdział 7Prymat skojarzeń: znajduję związki, więc myślęMyśleć znaczy łączyć
Język bez przemocy
Marginalna (ale nie przypadkowa) ekspozycja na słowa
Metafora jako metadrzwi (do zmiany)
Inne gorące tematy
Rozdział 8Geografia perswazji: wszystkie dobre miejsca, wszystkie dobre śladyTo, co już jest w nas
To, co już jest w nich
Rozdział 9Mechanika preswazji: przyczyny, ograniczenia i korektyPrzygotowany i czeka
Korekta: uwaga na pułapki!
Wybiórczy umysł
Część 3Najlepsze praktyki: optymalizacja preswazjiRozdział 10Sześć głównych dróg do zmiany: szerokie bulwary jako sprytne skrótyUczęszczane drogi
Co jeszcze można powiedzieć o uniwersalnych regułach wywierania wpływu?
Rozdział 11Jedność 1: bycie razemJedność
Bycie razem
Rozdział 12Jedność 2: działanie razemLubienie
Wsparcie
Muzyka w walce o wpływ: dźwięki wokół nas
Inżynieria systemów
Stała wzajemna wymiana
Współtworzenie
Zjednoczenie
Rozdział 13Preswazja a etyczne postępowanieTrzy ogniska raka nieuczciwości toczącego firmę
Rozdział 14„Postswazja”: trwałość wywołanych zmianPowodowanie trwałych zmian poprzez silne zaangażowanie
Powodowanie trwałych zmian poprzez przygotowanie wskazówek
Geografia perswazji 2: jesteśmy tym, gdzie jesteśmy
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy