W swojej najnowszej książce Robert B. Cialdini i współautorzy pokazują nam, jak to zrobić, i wyjaśniają, jakie mechanizmy powinniśmy wdrożyć do naszej codziennej komunikacji. Czerpiąc z szeroko zakrojonych badań dotyczących perswazji, prowadzonych w zakresie neurobiologii, psychologii poznawczej, psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej, przedstawiają aktualną wiedzę i praktyczne zalecenia. Co najważniejsze, autorzy proponują wiele małych zmian (ponad 50 przykładów), które przyczyniają się do spektakularnych wyników, odwołując się do głęboko zakorzenionych ludzkich motywacji. Udowadniają, że małe zmiany przynoszą WIELKIE efekty.
Poznaj siłę małych zmian:
• osiągnij zamierzone cele;
• obroń się przed perswazją;
• zbuduj pozytywne i silne relacje;
• skuteczniej wywieraj wpływ na innych.
Przedstawione w krótkich, kilkustronnicowych rozdziałach 52 techniki małych zmian, które przynoszą znaczące efekty, przypominają listę doskonałych przypraw. Każda “przyprawa” opisana została w sposób, charakterystyczny dla trójki autorów:
- szczegółowo, z wyjaśnieniem mechanizmów, stojących za ich skutecznością,
- precyzyjnie, z uwzględnieniem niuansów i zwróceniem uwagi, w jakich konkretnie okolicznościach dane działanie przyniesie skutek,
- porywająco, tak , że nie sposób oderwać się od lektury,
- a co najważniejsze – w oparciu o wyniki najnowszych badań w dziedzinie psychologii wywierania wpływu.
Anna Helmich-Zgodapsycholog, trener, coach, mediator
Aktywne korzystanie z poradnika pomoże uświadomić nam sobie, jak niewiele potrzeba, aby przekonać innych ludzi do naszych pomysłów, aby wdrożyć rozwiązania poprawiające skuteczność naszego działania, aby zmienić własne i cudze przyzwyczajenia. Poznanie mechanizmów zachowań, które dotyczą nas wszystkich, przypomni nam również, że życie w społeczeństwie to ciągła rywalizacja wpływów, manipulacji i perswazji. Jeśli nie chcemy pozostać wobec nich bezbronni, sięgnijmy po „Małą wielką zmianę"
WP Książki
Robert B. Cialdini – światowej sławy naukowiec, profesor psychologii na Uniwersytecie Stanowym Arizony. W zakresie wywierania wpływu i perswazji jest najczęściej cytowanym psychologiem społecznym na świecie. W październiku 2013 roku otrzymał tytuł doktora honoris causa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Jest autorem bestsellera Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.
Steve J. Martin – dyrektor firmy Influence at Work w Wielkiej Brytanii; jego praca została wyróżniona przez „New York Times”, „Los Angeles Times” i „Wired”. Regularnie publikuje w prasie biznesowej, między innymi w „Harvard Business Review”. Wykłada gościnnie w Londyńskiej Szkole Biznesu i na Uniwersytecie Cambridge.
Noah J. Goldstein – profesor Szkoły Zarządzania Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles; wykłada także na Wydziale Psychologii i w Szkole Medycznej tegoż uniwersytetu. Publikuje między innymi w „Journal of Marketing Research” i „Harvard Business Review”. Doradza instytucjom publicznym i prywatnym, w tym Accenture, The United States Forest Service i The United States Census Bureau.
Patronat:CharakteryWirtualna PolskaCoachingPsychologia-Społeczna.plPolskie Towarzystwo Trenerów BiznesuPolecamy recenzje:Polskie Towarzystwo Trenerów BiznesuWP KsiążkiInspeerio.plSPIS TREŚCIWstęp
Rozdział 1 Mała-wielka zmiana, która przekona ludzi do płacenia podatków w terminie
Rozdział 2 Mała-wielka zmiana, która skłoni ludzi do pójścia pod prąd
Rozdział 3Mała zmiana w ujęciu przekazu, która skutkuje wielką różnicą
Rozdział 4 Małe-wielkie zmiany, które pomogą wykorzenić zło
Rozdział 5Małe zmiany w nazwie, które mogą mieć rewolucyjne konsekwencje
Rozdział 6 Mała-wielka zmiana, która prowadzi do przełomu w budowaniu dobrych relacji i współpracy
Rozdział 7 Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci czerpać mądrość z doświadczenia
Rozdział 8
Mała-wielka zmiana, która zobowiąże ludzi do dotrzymania słowa
Rozdział 9Małe-wielkie zmiany, które zagwarantują skuteczność twoim próbom perswazji
Rozdział 10 Mała-wielka zmiana, dzięki której twoje próby perswazji nie przyniosą odwrotnych skutków
Rozdział 11Mała-wielka zmiana, która poprawi wydajność pracowników
Rozdział 12 Małe-wielkie sprawy, na które trzeba uważać przy podejmowaniu decyzji
Rozdział 13 Mała-wielka zmiana, która jest kluczem do planowania wywierania wpływu
Rozdział 14Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci wyegzekwować zobowiązani, odroczone w czasie
Rozdział 15Małe-wielkie zmiany, które jesteś winien sobie
Rozdział 16Małe-wielkie kroki, które pozwolą ci wytrwać w dążeniu do celu
Rozdział 17Małe-wielkie zmiany, które zwiększą skuteczność opcji domyślnej
Rozdział 18 Mała-wielka zmiana, która osłabi twoją skłonność do prokrastynacji
Rozdział 19 Małe-wielkie zmiany, które pozwolą ci zatrzymać klientów
Rozdział 20 Mała-wielka zmiana, która urzeczywistni twój potencjał
Rozdział 21 Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci usprawnić przebieg zebrań
Rozdział 22Małe-wielkie zmiany, dzięki którym twój strój zapewni ci sukces
Rozdział 23 Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci przedstawić się jako ekspert
Rozdział 24 Mała-wielka zmiana, która wzmocni siłę przekazu niepewnego eksperta
Rozdział 25Mała-wielka zmiana, dzięki której nie zostaniesz „najsłabszym ogniwem"
Rozdział 26Mała-wielka zmiana, która zachęca do twórczego myślenia
Rozdział 27Mała-wielka zmiana, która wzmocni twoją pozycję podczas negocjacji
Rozdział 28Mała-wielka zmiana, która doda ci pewności siebie
Rozdział 29 Mała-wielka zmiana a miłość
Rozdział 30 Mały-wielki krok, który pomoże ci wybrać idealny prezent
Rozdział 31 Mała zmiana, która prowadzi do wielkich korzyści z uczynności w pracy
Rozdział 32Mały akt wdzięczności, który prowadzi do zdobycia wielkiego wpływu na innych
Rozdział 33Element zaskoczenia — małe ziarenko, które daje wielki plon
Rozdział 34Mały-wielki krok zapewniający niezbędną pomoc
Rozdział 35Mała-wielka zmiana, która pomoże ci skuteczniej negocjować
Rozdział 36Precyzja — mały-wielki czynnik, gdy targujesz się o cenę
Rozdział 37 Mała zmiana końcówki ceny, która ma wielki wpływ na decyzję o zakupie
Rozdział 38Mała zmiana kolejności prezentacji informacji, która da wielki efekt
Rozdział 39Mała-wielka zmiana, dzięki której dostaniesz dużo więcej za mniej
Rozdział 40 Mała zmiana akcentu, która zwiększy odzew na twoją prośbę
Rozdział 41Rozpoznawalność — mała-wielka zmiana, która zwiększy skuteczność twojej kampanii
Rozdział 42 Mała-wielka zmiana, dzięki której podkreślisz alternatywne koszty decyzji
Rozdział 43Mała-wielka zmiana motywująca do kończenia rozpoczętych zadań
Rozdział 44 Mała-wielka zmiana, która wzmocni lojalność klientów
Rozdział 45 Mała-wielka zmiana, dzięki której 1 plus 1 da więcej niż 2
Rozdział 46Mały krok w tył, który poprzedza wielki skok naprzód
Rozdział 47Małe potknięcia innych, które przełożysz na swój wielki sukces
Rozdział 48Od wystrzegania się błędów do zarządzania błędami - mała zmiana prowadząca do wielkiego sukcesu
Rozdział 49Mała-wielka zmiana a najlepszy moment na pisanie recenzji w intrenecie
Rozdział 50 Mała zmiana w treści e-maila, która bardzo ułatwi ci negocjowanie w biznesie
Rozdział 51Małe dotknięcie, które prowadzi do wielkiego wzrostu wartości przedmiotu
Rozdział 52Wisienka na torcie: mała-wielka zmiana, która ma największe znaczenie
Rozdział bonusowyPodziękowania
Indeks nazwisk