Przedstawione w krótkich, kilkustronnicowych rozdziałach 52 techniki małych zmian, które przynoszą znaczące efekty, przypominają listę doskonałych przypraw. Każda “przyprawa” opisana została w sposób, charakterystyczny dla trójki autorów:
- szczegółowo, z wyjaśnieniem mechanizmów, stojących za ich skutecznością,
- precyzyjnie, z uwzględnieniem niuansów i zwróceniem uwagi, w jakich konkretnie okolicznościach dane działanie przyniesie skutek,
- porywająco, tak , że nie sposób oderwać się od lektury,
- a co najważniejsze – w oparciu o wyniki najnowszych badań w dziedzinie psychologii wywierania wpływu.
Anna Helmich-Zgoda
psycholog, trener, coach, mediator
Aktywne korzystanie z poradnika pomoże uświadomić nam sobie, jak niewiele potrzeba, aby przekonać innych ludzi do naszych pomysłów, aby wdrożyć rozwiązania poprawiające skuteczność naszego działania, aby zmienić własne i cudze przyzwyczajenia. Poznanie mechanizmów zachowań, które dotyczą nas wszystkich, przypomni nam również, że życie w społeczeństwie to ciągła rywalizacja wpływów, manipulacji i perswazji. Jeśli nie chcemy pozostać wobec nich bezbronni, sięgnijmy po „Małą wielką zmianę"
WP Książki
Robert B. Cialdini – światowej sławy naukowiec, profesor psychologii na Uniwersytecie Stanowym Arizony. W zakresie wywierania wpływu i perswazji jest najczęściej cytowanym psychologiem społecznym na świecie. W październiku 2013 roku otrzymał tytuł doktora honoris causa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Jest autorem bestsellera Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.
Steve J. Martin – dyrektor firmy Influence at Work w Wielkiej Brytanii; jego praca została wyróżniona przez „New York Times”, „Los Angeles Times” i „Wired”. Regularnie publikuje w prasie biznesowej, między innymi w „Harvard Business Review”. Wykłada gościnnie w Londyńskiej Szkole Biznesu i na Uniwersytecie Cambridge.
Noah J. Goldstein – profesor Szkoły Zarządzania Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles; wykłada także na Wydziale Psychologii i w Szkole Medycznej tegoż uniwersytetu. Publikuje między innymi w „Journal of Marketing Research” i „Harvard Business Review”. Doradza instytucjom publicznym i prywatnym, w tym Accenture, The United States Forest Service i The United States Census Bureau.
PATRONATCharakteryWirtualna PolskaCoachingPsychologia-Społeczna.plPolskie Towarzystwo Trenerów BiznesuRECENZJE
Polskie Towarzystwo Trenerów BiznesuWP KsiążkiInspeerio.plSPIS TREŚCIWstęp
Rozdział 1 Mała-wielka zmiana, która przekona ludzi do płacenia podatków w terminie
Rozdział 2 Mała-wielka zmiana, która skłoni ludzi do pójścia pod prąd
Rozdział 3Mała zmiana w ujęciu przekazu, która skutkuje wielką różnicą
Rozdział 4 Małe-wielkie zmiany, które pomogą wykorzenić zło
Rozdział 5Małe zmiany w nazwie, które mogą mieć rewolucyjne konsekwencje
Rozdział 6 Mała-wielka zmiana, która prowadzi do przełomu w budowaniu dobrych relacji i współpracy
Rozdział 7 Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci czerpać mądrość z doświadczenia
Rozdział 8
Mała-wielka zmiana, która zobowiąże ludzi do dotrzymania słowa
Rozdział 9Małe-wielkie zmiany, które zagwarantują skuteczność twoim próbom perswazji
Rozdział 10 Mała-wielka zmiana, dzięki której twoje próby perswazji nie przyniosą odwrotnych skutków
Rozdział 11Mała-wielka zmiana, która poprawi wydajność pracowników
Rozdział 12 Małe-wielkie sprawy, na które trzeba uważać przy podejmowaniu decyzji
Rozdział 13 Mała-wielka zmiana, która jest kluczem do planowania wywierania wpływu
Rozdział 14Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci wyegzekwować zobowiązani, odroczone w czasie
Rozdział 15Małe-wielkie zmiany, które jesteś winien sobie
Rozdział 16Małe-wielkie kroki, które pozwolą ci wytrwać w dążeniu do celu
Rozdział 17Małe-wielkie zmiany, które zwiększą skuteczność opcji domyślnej
Rozdział 18 Mała-wielka zmiana, która osłabi twoją skłonność do prokrastynacji
Rozdział 19 Małe-wielkie zmiany, które pozwolą ci zatrzymać klientów
Rozdział 20 Mała-wielka zmiana, która urzeczywistni twój potencjał
Rozdział 21 Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci usprawnić przebieg zebrań
Rozdział 22Małe-wielkie zmiany, dzięki którym twój strój zapewni ci sukces
Rozdział 23 Małe-wielkie zmiany, które pomogą ci przedstawić się jako ekspert
Rozdział 24 Mała-wielka zmiana, która wzmocni siłę przekazu niepewnego eksperta
Rozdział 25Mała-wielka zmiana, dzięki której nie zostaniesz „najsłabszym ogniwem"
Rozdział 26Mała-wielka zmiana, która zachęca do twórczego myślenia
Rozdział 27Mała-wielka zmiana, która wzmocni twoją pozycję podczas negocjacji
Rozdział 28Mała-wielka zmiana, która doda ci pewności siebie
Rozdział 29 Mała-wielka zmiana a miłość
Rozdział 30 Mały-wielki krok, który pomoże ci wybrać idealny prezent
Rozdział 31 Mała zmiana, która prowadzi do wielkich korzyści z uczynności w pracy
Rozdział 32Mały akt wdzięczności, który prowadzi do zdobycia wielkiego wpływu na innych
Rozdział 33Element zaskoczenia — małe ziarenko, które daje wielki plon
Rozdział 34Mały-wielki krok zapewniający niezbędną pomoc
Rozdział 35Mała-wielka zmiana, która pomoże ci skuteczniej negocjować
Rozdział 36Precyzja — mały-wielki czynnik, gdy targujesz się o cenę
Rozdział 37 Mała zmiana końcówki ceny, która ma wielki wpływ na decyzję o zakupie
Rozdział 38Mała zmiana kolejności prezentacji informacji, która da wielki efekt
Rozdział 39Mała-wielka zmiana, dzięki której dostaniesz dużo więcej za mniej
Rozdział 40 Mała zmiana akcentu, która zwiększy odzew na twoją prośbę
Rozdział 41Rozpoznawalność — mała-wielka zmiana, która zwiększy skuteczność twojej kampanii
Rozdział 42 Mała-wielka zmiana, dzięki której podkreślisz alternatywne koszty decyzji
Rozdział 43Mała-wielka zmiana motywująca do kończenia rozpoczętych zadań
Rozdział 44 Mała-wielka zmiana, która wzmocni lojalność klientów
Rozdział 45 Mała-wielka zmiana, dzięki której 1 plus 1 da więcej niż 2
Rozdział 46Mały krok w tył, który poprzedza wielki skok naprzód
Rozdział 47Małe potknięcia innych, które przełożysz na swój wielki sukces
Rozdział 48Od wystrzegania się błędów do zarządzania błędami - mała zmiana prowadząca do wielkiego sukcesu
Rozdział 49Mała-wielka zmiana a najlepszy moment na pisanie recenzji w intrenecie
Rozdział 50 Mała zmiana w treści e-maila, która bardzo ułatwi ci negocjowanie w biznesie
Rozdział 51Małe dotknięcie, które prowadzi do wielkiego wzrostu wartości przedmiotu
Rozdział 52Wisienka na torcie: mała-wielka zmiana, która ma największe znaczenie
Rozdział bonusowyPodziękowania
Indeks nazwisk