Książkę „Coaching” Jenny Rogers śmiało można polecić osobom, które zdobywają doświadczenie w zakresie coachingu. Coachowie powinni brać przykład z postawy Jenny, którą widać na kartach tej książki, a którą cechują ciągły rozwój w roli coacha i niezwykła uważność na to, by rozumieć proces coachingu i odpowiadać na potrzeby klienta skutecznie, a jednocześnie profesjonalnie. Choć autorka nie używa ścisłych kategorii naukowych (i nie jest też psychoterapeutą), to z niezwykłą intuicją i wyczuciem pisze o tym, gdzie leżą granice pracy coacha i co bywa w niej szczególnie trudne. Dla każdego coacha zbierającego doświadczenie oraz pragnącego być bardziej świadomym procesu coachingu czy wzbogacić swój sposób pracy będzie to cenna lektura.
dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik
akredytowany coach i superwizor IC, założycielka Szkoły Coachingu i Pracy z Grupami MLC
Jenny Rogers – pionierka w dziedzinie coachingu w Wielkiej Brytanii, znana na całym świecie executive coach, konsultantka, superwizor, trener, autorka prac na temat coachingu i przywództwa. Jej klientami są prezesi i dyrektorzy dużych firm. Przeszkoliła kilkuset menedżerów z całego świata w zakresie prowadzenia coachingu, ma również doświadczenie w szkoleniu coachów. Rogers jest także współautorką książki „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania”. Jest dyrektorem Management Futures Ltd, firmy doradczej specjalizującej się w zakresie rozwoju organizacji i coachingu. Przez 12 lat była producentem w stacji BBC.
Patronat:ICF Poland,
"Personel & Zarządzanie",
HRPolska.pl,
Izba CoachinguSPIS TREŚCIWstępRozdział 1Czym jest coaching?
Rozdział 2Budowanie zaufania: podstawowe wartości i techniki
Rozdział 3Sedno coachingu: relacja między coachem a klientem
Rozdział 4Neurobiologia
Rozdział 5Prosty, ale nie łatwy język coachingu
Rozdział 6Ocena sytuacji: zdobywanie wiedzy o sobie
Rozdział 7Wybieranie przyszłości: ustalenie celów coachingu
Rozdział 8Przeprowadzanie klienta przez zmiany
Rozdział 9Bycie miłym to nie wszystko: stawianie wyzwań i dawanie
wsparcia
Rozdział 10Udzielanie informacji i dawanie rad – na sposób
coachingowy
Rozdział 11Łzy, trauma i terapia
Rozdział 12Jak utrzymać odpowiednie tempo i zainteresowanie
podczas sesji
Rozdział 13Profesjonalizm
Rozdział 14Więcej niż technika
Załącznik 1Pierwsza sesja: schemat przebiegu
Załącznik 2Coaching przez telefon
BibliografiaIndeks osobowyIndeks rzeczowy