Artur Gębka – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-Behawioralnej. Jest pracownikiem Kliniki Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS. W swojej praktyce korzysta głównie z modelu terapii akceptacji i zaangażowania, którego założenia są mu szczególnie bliskie. Pracuje terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi, depresją i trudnościami w regulacji emocji. Prowadzi grupowe treningi umiejętności regulowania emocji oraz grupy psychoedukacyjne dla rodzin, a także szkolenia dla psychologów i nauczycieli.
Współtworzy pracownię Poznanie Psychologia prowadzącą działalność szkoleniową i psychoedukacyjną. Jest autorem książek dla dzieci i młodzieży, w tym wydanych przez Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: „Znikodem i zagadka lęku”, „Smutek, którego nikt nie chciał”, „Na tropie podejrzanych myśli”.
PATRONAT
Karolina Ziegart-Sadowska Nietylkopsycholog
Mama Psycholog Dzieciecy Ewa Sękowska-Molga
Podcast „Kurs na DBT”
Paulina Pawłowska Psychologa Psychologiczna_pl
Poznanie Psychologia
SPIS TREŚCI
DO RODZICÓW I OPIEKUNÓW
DO MŁODEGO CZYTELNIKA
MAKS I TOLA PRZYJMUJĄ ZLECENIE
PIERWSZE ŚLEDZTWO czyli „wszystkie oczy na mnie”
ĆWICZENIA: ZACHOWANIA ZWIĄZANE Z WYŚMIEWANIEM I OBRAŻANIEM INNYCH
1. Do rodziców i terapeuty
2. Czym są wyśmiewanie i obrażanie?
3. Czy warto ograniczyć wyśmiewanie i obrażanie?
4. Skąd się biorą wyśmiewanie i obrażanie?
5. Nauka nowych, pomocnych zachowań
DRUGIE ŚLEDZTWO czyli „zasłużyłam sobie na taką karę”
ĆWICZENIA: ZACHOWANIA AUTOAGRESYWNE
1. Do rodziców i terapeuty
2. Czym są zachowania autoagresywne?
3. Czy warto ograniczyć zachowania autoagresywne?
4. Skąd się biorą zachowania autoagresywne?
5. Nauka nowych, pomocnych zachowań
TRZECIE ŚLEDZTWO czyli „wszyscy z drogi”
ĆWICZENIA: ZACHOWANIA AGRESYWNE
1. Do rodziców i terapeuty
2. Czym są zachowania agresywne?
3. Czy warto ograniczyć zachowania agresywne?
4. Skąd się biorą zachowania agresywne?
5. Nauka nowych, pomocnych zachowań
CZWARTE ŚLEDZTWO czyli „lepiej to odpuścić”
ĆWICZENIA: ZACHOWANIA UNIKOWE
1. Do rodziców i terapeuty
2. Czym jest unikanie?
3. Czy warto ograniczyć unikanie?
4. Skąd się bierze unikanie?
5. Nauka nowych, pomocnych zachowań
PIĄTE ŚLEDZTWO czyli „nic mnie to nie obchodzi”
ĆWICZENIA: ZACHOWANIA, KTÓRE TRUDNO NAM REGULOWAĆ
1. Do rodziców i terapeuty
2. Czym są zachowania, które trudno nam regulować?
3. Czy warto ograniczyć zachowania, które trudno nam regulować?
4. Skąd się biorą trudności z regulacją pewnych zachowań?
5. Nauka nowych, pomocnych zachowań
SZÓSTE ŚLEDZTWO czyli „nie ma ryzyka, nie ma zabawy”
ĆWICZENIA: RYZYKOWNE ZACHOWANIA ZWIĄZANE Z ŁAMANIEM ZASAD
1. Do rodziców i terapeuty
2. Czym są ryzykowne zachowania związane z łamaniem zasad?
3. Czy warto ograniczyć ryzykowne łamanie zasad?
4. Skąd się biorą ryzykowne zachowania związane z łamaniem zasad?
5. Nauka nowych, pomocnych zachowań
CZAS ROZWIKŁAĆ ZAGADKĘ
TWOJE ŚLEDZTWO
1. Tropię podejrzane zachowania
2. Czy warto ograniczyć podejrzane zachowania?
3. Jak wygląda mój dzień?
4. Skąd się wzięły podejrzane zachowania?
5. Nauka nowych, pomocnych zachowań
6. Zakończenie śledztwa
BIBLIOGRAFIA