Młodość niesie ze sobą ogromny potencjał. Zapewne w całym naszym życiu nie będziemy doświadczać tak wiele, czuć tak mocno, odważać się na tak dużo, jak wtedy, gdy jesteśmy młodzi. Model DNA-V jest odpowiedzią na pytanie, jak pomóc nastolatkom skutecznie nawigować pośród intensywnych emocji, myśli i przeżyć. Dostarcza konkretnych narzędzi, które pomagają nie tylko przejść przez okres dorastania, ale również wzrastać. Sama od kilku lat wykorzystuję model DNA-V w swojej pracy i widzę, jak wiele dobrego przynosi on nastolatkom oraz ich rodzinom.
Joanna Steinke-Kalembka
psycholog, autorka bloga edukowisko.pl
Dr Louise Hayes – psycholog kliniczny, pracownik naukowy University of Melbourne oraz Orygen Youth Health. Jako pierwsza zaadaptowała terapię akceptacji i zaangażowania dla potrzeb pracy z młodzieżą. Prowadzi badania nad skutecznością ACT w przypadku nastolatków oraz szkolenia z tego podejścia terapeutycznego dla specjalistów z całego świata. Jest współautorką książki W pułapce myśli – dla nastolatków.
Dr Joseph Ciarrochi – profesor psychologii na University of Western Sydney, pionier w dziedzinie badań nad terapią akceptacji i zaangażowania, a także uznany trener tego podejścia terapeutycznego. W 2011 roku otrzymał prestiżową nagrodę Australian Research Council Future Fellow. Jest autorem ponad 90 artykułów, książek i rozdziałów w książkach, w tym współautorem poradników W pułapce myśli – dla nastolatków i Pożegnaj wagę. Jak wykorzystać techniki ACT w odchudzaniu i utrzymaniu wymarzonej sylwetki.
PATRONAT
ABCS POLSKA
OŚRODEK TERAPII POZNAWCZYCH I BEHAWIORALNYCH
EDUKOWISKO
GŁOS PEDAGOGICZNY
PSYCHOLOGIA W PRAKTYCE
ZDROWA GŁOWA
FUNDACJA ZOBACZ JESTEM
UCZĘ SIĘ ACT
SPIS TREŚCI
Przedmowa – Steven C. Hayes
Modele pracy z dziećmi i nastolatkami w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania – odważny krok naprzód
Podziękowania
Wstęp
Część 1
Poziom podstawowy: umiejętności DNA-V
Rozdział 1
Co jest potrzebne do rozkwitu
Rozdział 2
Wartości pomagają nam odnaleźć sens i odzyskać witalność
Rozdział 3
Administrator pomaga nam odnaleźć drogę
Rozdział 4
Nawigator pomaga nam doceniać i wybierać
Rozdział 5
Odkrywca pomaga nam rozwijać się i wzrastać
Rozdział 6
Powrót do wartości i zaangażowanie w działanie
Rozdział 7
Wykorzystanie wszystkich umiejętności DNA-V do wyrobienia
elastycznej siły
Część 2
Poziom zaawansowany: zastosowanie umiejętności DNA-V
w odniesieniu do Ja i środowiska społecznego
Rozdział 8
Nasze Ja w działaniu
Rozdział 9
Rozwijanie elastycznego postrzegania siebie
Rozdział 10
Od agresji wobec siebie do współczucia dla siebie
Rozdział 11
Przyjaźń i miłość są wpisane w nasze DNA
Rozdział 12
Budowanie silnych sieci społecznych
Rozdział 13
Jak stać się ekspertem od modelu DNA-V – osiem wskazówek
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy