Philip C. Kendall – profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Muniya Choudhury (Khanna) – uzyskawszy tytuł doktora na Temple University, zajęła się tworzeniem i ulepszaniem nowoczesnych programów komputerowych wykorzystywanych w poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych młodych pacjentów i ich rodzin.
Jennifer Hudson – wykładowca Macquarie University w Sydney. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. Bada pochodzenie i przyczyny tych zaburzeń oraz ich wpływ na relację rodziców z zaburzonymi dziećmi. Pracuje nad udoskonaleniem terapii zaburzeń lękowych u dzieci i oparciem jej na dowodach empirycznych oraz nad nowymi programami terapeutycznymi, z których pacjenci będą mogli korzystać rodzinnie.
Alicia Webb (Scott) – doktor, absolwentka Temple University. Prowadzi praktykę prywatną w Nowym Jorku.
Patronat:Polskie Towarzystwo Psychologii BehawioralnejPolskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława BizoniaPoradnia "Poza Schematami"Psychotekst.plSPIS TREŚCI Przedmowa do polskiego wydania
Wprowadzenie
Sesja 1
Wprowadzenie do programu „Lęk"
Sesja 2
Rozpoznawanie emocji
Sesja 3
Wprowadzenie do relaksacji
Sesja 4
Pierwsza sesja z rodzicami
Sesja 5
Słuchanie swoich myśli - rozpoznawanie i podważanie mowy wewnętrznej
Sesja 6
Radzenie sobie i rozwiązywanie problemów
Sesja 7
Ocenianie i nagradzanie siebie
Sesja 8
Zastosowanie planu radzenia sobie z lękiem
Sesja 9
Druga sesja z rodzicami
Sesja 10
Ekspozycje na sytuacje wzbudzające niski poziom lęku
Sesja 11
Ekspozycje na sytuacje wzbudzające niski poziom lęku
Sesja 12
Ekspozycje na sytuacje wzbudzające umiarkowany poziom lęku
Sesja 13
Ekspozycje na sytuacje wzbudzające umiarkowany poziom lęku
Sesja 14
Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku
Sesja 1S
Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku .... .
Sesja 16
Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku, przedstawienie prezentacji i zakończenie terapii
Bibliografia