Paweł Fortuna – doktor psychologii, doświadczony trener, coach i power speaker. Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego i w Instytucie Psychologii KUL. Ma szerokie zainteresowania poznawcze: komunikacja perswazyjna i obrona przed manipulacją, uczenie się na bazie doświadczeń, edukacja medialna i psychologia zachowań konsumenckich. Kieruje firmą doradczo-szkoleniową Fortuna & Fortuna, stale współpracuje z ICan Institute, wydawcą Harvard Business Review, z Centrum Negocjacji, Mediacji i Arbitrażu oraz z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową. Autor i współautor dziewięciu książek. Trzy z nich otrzymały prestiżowe nagrody: Pozytywna psychologia porażki została wyróżniona "Nagrodą Teofrasta" za najlepszą popularną książkę psychologiczną 2012 roku, a Peswazja w pracy trenera i Metafory i analogie w szkoleniach otrzymały nagrodę Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za najlepszą książkę 2011 i 2013 roku. Członek ZAiKS, kompozytor (największy hit: "Dziewczyna szamana"), autor tekstów, performer i muzyk. Aktywny działacz społeczny, inicjator i realizator wielu akcji na rzecz zmiany mentalności, uczenia się od dzieci, ochrony praw zwierząt, itp.
Patronat:
"Harvard Business Review Polska"Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu / Trenerzy.org.plPsychologia-biznesu.plPsychologia-spoleczna.plSPIS TREŚCIWstęp
Rozdział 1Ludzka twarz biznesuFirma, czyli co? • Biznes to biznes • Ja – pracownik • Korpofilia vs korpofobia • Nie każdy jest biznesmanem • Każdy jest swoim pracodawcą • A kto nie jest chciwy i leniwy? • Wartości? Coś tam było… • Słabe ogniwo • Polacy nie gęsi… • Narzekam, więc jestem • Plotki i ploteczki • Nasze kompleksy… • Pokolenie Y wchodzi na pokład • Nasi seniorzy • Firmowe Yeti • I że cię nie opuszczę… • Lojalność • Jakich zmian się boimy? • Pasjonaci są jacyś dziwni • Każdy jest innowatorem • Dobry klimat nie jest zły • Poczucie humoru
Rozdział 2Więcej, szybciej, dalej, lepiejBiznes powinien się kręcić • Coś tu jest nie tak… • Sukces i szczęście • American dream • Wyścig szczurów • Koło Fortuny • Kto kręci kołem Fortuny? • Nadzieja na sukces • Lęk przed porażką • Motywacja osiągnięć w każdym z nas • Motywacja osiągnięć w firmie • Optymiści i malkontenci • Odwaga marzeń • Dialog o czynieniu marzeń • Znajdź błąd • Do dzieła! Teraz! • Kogo porażka motywuje? • Przeszkody inspirują • Czym się różni zaangażowanie od poświęcenia? • Autentyczne zaangażowanie • RSM Titanic i… co z tego? • Jak z cytryn zrobić lemoniadę? • Mentalna asekuracja • Moją jedyną wadą jest perfekcjonizm • Ile ja mam na głowie… • Jak poradzić sobie z prokrastynacją? • Zaległości • Porażka, czyli co złego, to nie ja • Porozmawiajmy o skutecznym działaniu
Rozdział 3Szef – najtrudniejszy zawód świataTwórz legendę • Zerwij z nanibyzmem • Uważaj na autyzm biznesowy • Odważna wizja • Wspólna misja • Wprowadź „Dni strategii” • Daj przykład • Poznaj swoich ludzi • Zostań jednym z nich • Bądź przy linii • Trenuj razem ze swoimi ludźmi • Weź odpowiedzialność za efekty szkoleń • Pamiętaj, że wszystko widać • Bądź wielki • Ogromne znaczenie drobnych gestów • Uczyń ich dzień wyjątkowym • Dawaj przestrzeń • Szanuj indywidualność • Przestrzegaj reguł gry • Uważaj na „wodę sodową” • Wyjdź poza krąg adoracji • Stosuj „magiczny proszek” • Skończ z nudnymi prezentacjami • Bądź czuły na afekt ojcowski • Pobudzaj entuzjazm • Wzbudź potencjał • Pomagaj radzić sobie z rozczarowaniem • Doceniaj starania • Zerwij pajęczynę kontroli • Deleguj mądrze • Przyznawaj się do błędów • Świętuj sukcesy
Rozdział 4Sprzedaż bez sprzedawaniaCzym się różni sprzedający od kupującego? • Czy ktoś tu jeszcze pamięta o kliencie? • A czy ktoś tu pamięta o handlowcach? • Kto marzył w dzieciństwie o tym, żeby być handlowcem? • Natural born kupiec • Perswazyjne inspiracje • Klient przekonuje się sam • Uprzedzanie zamiaru przekonywania • Bądź czysty • Przepis na sukces • Przepis na porażkę • Potęga relacji • Przede wszystkim unikalność • Cena – mój ulubiony temat • Najlepszy sprzedawca • Kluczowe pytanie • Pomyśl prawdę • Stop manipulacji! • Biała perswazja jest jak zdrowe odżywianie • Perswazyjne narracje • Pracuj inaczej • Do klienta z ciekawością, zamiast z ofertą • Ostatnie wrażenie ważniejsze od pierwszego • Klientocentryzm • Koncentracja na problemie • Dobre pomysły
Rozdział 5Rozwój bardzo osobistyCo rozwijać? • Poszerzaj sferę komfortu • Odważ się być sobą • Wiem, że wiesz • Zatrzymaj się • Bój się rutyny i stagnacji • Wzbudź autentyczną chęć rozwoju • Otwórz umysł, ale nie na śmieci • Uwaga na psychobiznes! • Komu zaufać? • Uśmiechnij oczy • Konstruktywna regresja • Nie wstydź się swoich kompetencji • W twoich wadach tkwi potencjał • Iloma życiami żyjesz? • Wykorzystuj okazje • Wypełniaj tool-box • Ucz się biznesowego lingua franca • Pracuj nad nastawieniem • Stosuj zasadę koszykarską • Zajmuj się tym, na co masz wpływ • Mów ludziom miłe rzeczy • Wyrażaj wdzięczność • Pogadaj o tym i owym • Kontroluj swój fochbing • Work-life balance zaczyna się w głowie
Zakończenie