Wszyscy zmagamy się z neurotycznymi konfliktami, ograniczonymi (przynajmniej tak sądzimy) obszarami osobistej głupoty; w sytuacjach stresowych każdemu grozi załamanie psychosomatyczne; wszyscy potrafimy też kreować perwersyjne fantazje i śnić nieprawdopodobne sny. W wewnętrznym wszechświecie każdego z nas skrywa się wiele „postaci” – części osobowości często podejmujących całkowicie niespójne działania, co prowadzi do konfliktów i cierpienia psychicznego. Dzieje się tak dlatego, że nie znamy tych ukrytych aktorów i ich ról. Niezależnie od tego, czy poznamy ich, czy nie, nasi wewnętrzni aktorzy stale szukają jakiejś sceny, na której mogliby rozgrywać swoje tragedie i komedie. Wprawdzie rzadko bierzemy odpowiedzialność za nasze tajemne inscenizacje, jednak ich producent siedzi wygodnie rozparty w naszych umysłach. Poza tym to właśnie ten świat wewnętrzny i jego powtarzalny repertuar odpowiada za większość tego, co przydarza się nam świecie zewnętrznym.
Spis treści:
Prolog: Teatr psychiczny i scena psychoanalityczna
1. Stany statyczne i ek-statyczne: refleksje na temat procesu psychoanalitycznego
2. Sceny z życia psychicznego
3. Teatr przejściowy i poszukiwanie obsady
4. Wystawianie na scenie tego, co niereprezentowalne: „Dziecko jest bite”
5. Stany psychosomatyczne, nerwica lękowa i histeria
6. Opracowywanie i przekształcanie repertuaru psychicznego
7. Rozważania na temat afektu: psychoanalityczna teoria aleksytymii
8. Od psychosomatozy do psychonerwicy
9. Okrągła scena otoczona ludźmi: refleksje na temat ekonomii narcyzmu
10. Scena narcystyczna i rola archaicznej seksualności
11. Neoseksualności
12. Sceny fantazji, urojeń i śmierci
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Oficyna Ingenium ul. Czerniakowska 201A/49, 00-436 Warszawa (PL) Email: info@ofingenium.pl
Bezpieczeństwo:
Zgłoszenia incydentów związanych z bezpieczeństwem użytkowania produktów prosimy wysyłać na adres
dyrektywa.gpsr@gwp.pl