Komunikacja w terapii w atrakcyjny i przystępny sposób wprowadza w tematykę komunikowania się w sytuacjach terapeutycznych. Omawia podstawowe cechy relacji terapeuta–klient (początkową fazę terapii, rozwój i postępy, komunikację emocjonalną i kierowanie rozmowami terapeutycznymi). Przedstawia przykładowe dialogi między terapeutą a klientem oraz wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności terapeutycznych. Ukazuje różnice między codziennymi relacjami społecznymi a relacją terapeutyczną.
Książka zawiera:
* podstawowe informacje dotyczące granic komunikacji, motywacji klientów i ich otwierania się przed terapeutą, zagadnień etycznych i aspektów prawnych;
* protokoły z kilku sesji terapeutycznych, ukazujące najważniejsze elementy zintegrowanych umiejętności z zakresu komunikacji w terapii;
* praktyczne ćwiczenia, wspomagające rozwijanie poszczególnych umiejętności terapeutycznych;
* etyczne standardy pracy terapeutów;
* przejrzysty i wyczerpujący wykaz najważniejszych terminów.
Nie spotkałem podobnej pracy w języku polskim, owszem – tematy i kwestie poruszane tutaj pojawiają się i w innych pracach z zakresu klinicznej psychologii, terapii i poradnictwa (np. antyalkoholowego), jednak ten podręcznik przekracza i uporządkowaniem, i dojrzałością myśli tamte publikacje.
(Z recenzji prof. dr hab. Zbigniewa Nęcki)
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa (PL), adres e-mail: dyrektywa@pwn.pl
Bezpieczeństwo:
Zgłoszenia incydentów związanych z bezpieczeństwem użytkowania produktów prosimy wysyłać na adres
dyrektywa.gpsr@gwp.pl