*
Marta Jerzak – psycholog, psychoterapeuta, trener programu przeciwdziałania agresji. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży (ADHD, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne), jak również doradztwem zawodowym. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli dotyczące radzenia sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Od kilku lat pracuje jako psycholog szkolny. Jest współautorką podręcznika na temat zaburzeń zachowania i sposobów postępowania z trudnymi zachowaniami w szkole.
Artur Kołakowski – dr n. med., specjalista psychiatra, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor-dydaktyk PTTPiB. Od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z problemami rozwojowymi, psychologicznymi i psychoterapeutycznymi, zarówno jako lekarz, jak i psychoterapeuta. Współautor książek ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców, Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna (wyróżnionej Nagrodą Teofrasta i uznanej za "Najlepszą psychologiczną książkę popularnonaukową 2011"!) oraz Zaburzenia zachowania. Teoria i praktyka. Specjalizuje się nie tylko w diagnozie i leczeniu ADHD, ale także w terapii poznawczej i behawioralnej. Od wielu lat pracuje z rodzicami i nauczycielami pomagając im budować przyjazne dziecku i skuteczne systemy pomocy zarówno w przypadku objawów ADHD, jak i zaburzeń zachowania.
Patronat:
"Szkoła. Miesięcznik Dyrektora""Sygnał. Magazyn Wychowawcy"Poradnia "Poza Schematami"Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością PsychoruchowąEdukacja Internet Dialog / Eid.edu.plSPIS TREŚCIWstęp i podziękowania
Rozdział 1 Czym jest ADHD?
Artur Kołakowski, Marta JerzakRozdział 2 Problem akceptacji dzieci z ADHD
Dariusz Wasiński Rozdział 3Praca z dzieckiem z ADHD w szkole i poza nią
Artur Kołakowski, Marta JerzakRozdział 4 Książka kucharska ADHD, czyli praktyczne metody pracy z objawami
Marta Jerzak, Artur KołakowskiRozdział 5Asystent dziecka z ADHD – gdy standardowe oddziaływania są niewystarczające
Katarzyna Orkisz Rozdział 6Dzieci z ADHD w domu dziecka
Dariusz Wasiński Rozdział 7Uczeń z ADHD w klasie – z jakim problemem mamy do czynienia? Warsztaty dla nauczycieli
Marta Jerzak, Artur KołakowskiAneks 1Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego według ICD-10
Aneks 2Kryteria diagnostyczne ADHD według DSM-IV
Aneks 3Kryteria diagnostyczne według DSM-V
Aneks 4Plan minimum w pracy z dzieckiem z rozpoznaniem ADHD nad objawami ADHD – wskazówki dla nauczyciela
Aneks 5Jak rozwiązać trudne szkolne sytuacje, gdy podstawowym problemem są objawy ADHD (zaburzenia koncentracji, nadmierna ruchliwość i impulsywność)
Bibliografia