dr Aneta Chybicka – menedżer z 15-letnim doświadczeniem. Jej praca polega na wspieraniu rozwoju osób zarządzających ludźmi, dostarczaniu wiedzy i kształtowaniu umiejętności pomocnych w pracy na kierowniczych stanowiskach. Pracuje zarówno w kontakcie indywidualnym, prowadząc procesy coachingowe (jest licencjoowanym coachem), jak i szkoleniowo – jako trener grup rozwijających kompetencje kluczowe dla zarządzania ludźmi. Oba te style pracy wiążą się z bardzo dokładną znajomością specyfiki problemów klientów. Dzięki wnikliwym wywiadom i rozmowom, jakie każdorazowo przeprowadza z menedżerami, by móc dostarczyć im wiedzy pomocnej w ich pracy, powstała ta książką. Oprócz pracy w biznesie, przez wiele lat zajmowała się także nauką. Jest autorką wielu publikacji naukowych (m.in.
Culture & Gender) i popularnonaukowych (m.in.
Siła kobiet w biznesie). Przez wiele lat była adiunktem, a potem pełniła obowiązki kierowniczki Zakładu Psychologii Międzykulturowej i Rodzaju w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Wiedzę badawczą zawsze wykorzystuje w swojej praktyce zawodowej. Ma trzech synów, z których jest bardzo dumna. Lubi nurkować, żeglować, jeździć na nartach. Angażuje się także w pracę charytatywną.
Malwina Puchalska – trener i coach, z wykształcenia psycholog. Niegdyś kierowała zespołami projektowymi, realizując jeden z największych festiwali rozwojowych w Polsce, obecnie koordynuje programy rozwoju dla korporacji takie jak Assessment i Development Center oraz Programy Talentów i Rozwoju Managerów. Koordynując projekty, dba o każdy etap ich realizacji, począwszy od wywiadów z ich uczestnikami, a skończywszy na ich realizacji poprzez prowadzenie szkoleń i coachingów. Dzięki tak bliskiej i ciągłej pracy z managerami, ma nieustanną możliwość poznawania ich wyzwań oraz wypracowywania rozwiązań na zgłaszane przez nich sytuacje problemowe. To, co daje jej największą satysfakcję w pracy, to możliwość towarzyszenia innym w rozwoju oraz rozwiązywania wraz z klientami problemów z pozoru nierozwiązywalnych. Casy przedstawione w książce, często były właśnie takimi „trudnymi przypadkami”. Prywatnie - pasjonatka poznawania ludzi, nowych miejsc, smaków i dźwięków. Skutkuje to tym, że jest w nieustannym ruchu i stawia przed sobą nowe wyzwania jak np. ukończenie maratonu, czy nauczenie się pieczenia bezy.
Patronat:
Instytut MiastaPersonel i ZarządzanieSPIS TREŚCIO autorkach
Wprowadzenie
Rozdział 1
Motywowanie pracowników
Rozdział 2
Budowanie autorytetu
Rozdział 3
Rozwiązywanie konfliktów w zespole
Rozdział 4
Rekrutowanie pracowników
Rozdział 5
Wspieranie pracowników w trudnych sytuacjach
Aneks 1
Rozmowa służąca poznaniu motywacji pracownika
Aneks 2
Zasady ustalania celów dla pracownika metodą SMART
Aneks 3
Zasady przygotowywania exposé
Aneks 4
Rozmowa coachingowa z pracownikiem
Aneks 5
Test czworga uszu
Aneks 6
Formularz oceny kandydata
Aneks 7
Zasady przygotowywania zadań dla kandydatów