Skale obserwacyjne dotyczą:
• percepcji wzrokowej i słuchowej,
• dużej i małej motoryki,
• koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• rozwoju społecznego i emocjonalnego,
• rozumienia mowy,
• wokalizacji i mówienia,
• naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego,
• rozwoju poznawczego,
• samodzielności dziecka.
Jacek Kielin – psycholog, w latach 1990–2015 prowadził społeczne Przedszkole Specjalne „Orzeszek” (Stowarzyszenie „Na Tak”), a obecnie Ośrodek Wspierania Kompetencji Nauczycielskich i Terapeutycznych „Strefa Dobrych Emocji” w Poznaniu. Autor książek: Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego (GWP 2011), Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną (GWP 2013) oraz Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim (GWP 2014).
Patronat:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii GrzegorzewskiejPolskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym