Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji. Podręcznik wzbogacają rozszerzona bibliografia oraz słowniczek terminów.
Książka stanowi obowiązkową lekturę dla specjalistów reprezentujących różne dziedziny opieki zdrowotnej, m.in. terapeutów uzależnień, psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.
Znakomity, przystępnie napisany przewodnik po teorii i praktyce. Opracowana przez W.R. Millera i S. Rollnicka metoda DM zasadniczo zmieniła nasze myślenie o pracy z mniej zmotywowanymi klientami, zwłaszcza w kontekście współczesnej opieki zdrowotnej, kładącej nacisk na oparte na dowodach interwencje krótkoterminowe. Czteroczęściowy model wprowadzony w tym wydaniu w dużym stopniu upraszcza sposób prowadzenia DM.
Dr Scott T. Walters, University of North Texas Health Science Center, członek MINT
Książka zawierająca najpełniejsze jak dotąd objaśnienie zasad DM z pewnością wywrze ogromny wpływ w szeroko pojmowanej dziedzinie zdrowia psychicznego. To podręcznik, który powinien być wykorzystywany na kursach psychologii, psychoterapii, pracy socjalnej i ogólnej opieki zdrowotnej.
Dr Timothy J. O'Farrell, Harvard Medical School
Nie spotkałam nikogo, kto tak trafnie jak Miller i Rollnick potrafiłby uchwycić istotę pracy z drugim człowiekiem w duchu dialogu motywującego, robiąc to jednocześnie tak spójnie. Ta książka może się przełożyć na oszczędność czasu, energii, zasobów. To lektura skłaniająca do refleksji, pogłębiająca znaczenie naszej pracy i naszego wysiłku, nadająca często nowy, budujący kierunek i wielką wartość naszym profesjonalnym działaniom.
Jadwiga Maria Jaraczewska, prezes
Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej
Dr William R. Miller, jest emerytowanym profesorem Wydziałów Psychologii i Psychiatrii Uniwersytetu Nowego Meksyku (Stany Zjednoczone).
Dr Stephen Rollnick, jest psychologiem klinicznym i wykładowcą na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Cardiff w Walii (Wielka Brytania).
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.
Czytaj więcej
Niniejszy podręcznik wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i stanowi doskonałą pomoc dla terapeutów pracujących z młodymi pacjentami, których głównym problemem jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Badania pokazują, że najbardziej skuteczną formą pomocy osobom dotkniętym tym zaburzeniem jest terapia poznawczo-behawioralna, a zwłaszcza terapia oparta na ekspozycji i powstrzymaniu reakcji.
Czytaj więcej
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
William R. Miller, Alyssa A. Forcehimes, Allen Zweben
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Babette Rothschild
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Stanley I. Greenspan, Serena Wieder
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
red. Bogdan de Barbaro
Rok wydania:
2014