Część I jest praktycznym wprowadzeniem w problematykę samouszkodzeń. Mówi o tym, z jakimi zachowaniami najczęściej styka się klinicysta, które grupy populacyjne narażone są na największe ryzyko i dlaczego, oraz jakie są związki między samouszkodzeniem a samobójstwem. Rdzeniem książki jest część II, poświęcona ocenie i leczeniu. Poszczególne rozdziały opisują szeroki zakres interwencji poznawczo-behawioralnych oraz przedstawiają zajmujące opisy przypadków, dzięki którym można poznać myśli i uczucia osób dokonujących samouszkodzeń oraz dowiedzieć się, jak strategie terapeutyczne działają w praktyce. Terapeuci dostają wiele wskazówek na temat dostosowania interwencji do pacjentów w zależności od ich objawów, pogorszenia funkcjonowania oraz współwystępujących problemów. Część III traktuje o zagadnieniach specjalistycznych, między innymi o postępowaniu z samouszkodzeniami w szkołach i placówkach penitencjarnych. Jest także uzupełniona o ważne informacje na temat takich niebezpiecznych zachowań, jak „zabawa” w duszenie się, połykanie ciał obcych oraz ciężkie samouszkodzenia. Tom zamykają przydatne aneksy, zawierające np. narzędzia oceny samouszkodzeń oraz opisy ćwiczeń oddechowych, pomagających radzić sobie z dyskomfortem.
Ten nieoceniony przewodnik, opracowany przez uznanego specjalistę w dziedzinie samouszkodzeń, powinien trafić na biurka psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych zajmujących się opieką nad nastolatkami i dorosłymi. Zainteresuje również magistrantów i stażystów kształcących się w różnych specjalnościach zdrowia psychicznego.
Istnieje wiele książek mówiących o tym, jak rozumieć i leczyć samouszkodzenia. Jednak ta jest najlepsza. Od dziesięcioleci Walsh jest pionierem w swojej dziedzinie, a do drugiego wydania publikacji umiejętnie włączono doniesienia o najnowszych wynikach badań i pokazano ich zastosowanie w przeprowadzaniu oceny (klinicznej) i interwencji. Gdybym miał posiłkować się tylko jedną książką, lecząc samouszkodzenia, bez wątpienia wybrałbym właśnie tę
Matthew K. Nock, PhD, Department of Psychology, Harvard University
O pierwszej wersji tej książki napisałem, że jest mądra, przemyślana i głęboka. Teraz, żeby stosownie opisać drugie wydanie, muszę dodać przymiotnik „świetna”. Walsh nie tylko umieścił w nim to, czego dowiedzieliśmy się dzięki eksplozji badań w tej dziedzinie, ale także włączył spostrzeżenia innych, starannie dobranych autorów. Jak mówi podtytuł, publikacja stanowi „przewodnik praktyka”, ale jest czymś więcej: autorytatywną rozprawą o tym, co wiemy i jak mamy interweniować w obliczu tej poważnej patologii
Alan L. Berman, PhD, ABPP, Executive Director, American Association of Suicidology
Wyraźnie widać szczerą i głęboką troskę Walsha o ludzi, którym pragnie pomóc. Drugie wydanie Leczenia samouszkodzeń to jedna z najważniejszych prac na temat samouszkodzeń bez intencji samobójczych. Wyróżnia ją rozwaga i zmysł praktyczny, pomagające terapeutom uporać się z zawiłościami, a niekiedy chaosem, jakie napotykają w swej codziennej pracy klinicznej
E. David Klonsky, PhD, Department of Psychology, University of British Columbia, Kanada
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.
Czytaj więcej
Niniejszy podręcznik wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i stanowi doskonałą pomoc dla terapeutów pracujących z młodymi pacjentami, których głównym problemem jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Badania pokazują, że najbardziej skuteczną formą pomocy osobom dotkniętym tym zaburzeniem jest terapia poznawczo-behawioralna, a zwłaszcza terapia oparta na ekspozycji i powstrzymaniu reakcji.
Czytaj więcej
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Babette Rothschild
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
William R. Miller, Stephen Rollnick
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Stanley I. Greenspan, Serena Wieder
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
red. Bogdan de Barbaro
Rok wydania:
2014