W tym szczerym i pouczającym przewodniku Maroda wyraźnie odróżnia sposoby radzenia sobie z emocjami, które mają działanie terapeutyczne, od tych, które są go pozbawione. Autorka udziela też porad dotyczących:
• tworzenia związku opartego na współpracy,
• rozpoznawania regresji i zarządzania nią,
• stosowania bezpośredniej informacji zwrotnej i odsłonięcia się, aby osiągnąć cele leczenia,
• zarządzania afektem, m.in. wprowadzania na sesję emocji, jeśli ich brakuje,
• rozpoznawania, kiedy wyrazy seksualnego i miłosnego zainteresowania mają działanie terapeutyczne, a kiedy nie,
• produktywnego stosowania konfrontacji,
• oceniania skuteczności interwencji.
Książka jest interesującą lekturą dla szerokiego kręgu profesjonalistów, w tym absolwentów psychiatrii i psychologii, psychologów klinicznych, psychiatrów, doradców i pracowników społecznych.
Przystępnie napisana książka Karen J. Marody wypełnia lukę na rynku wydawniczym w zakresie technik terapii psychodynamicznej. Autorka nie tylko skupia się na zagadnieniach praktycznych, ale także przedstawia opisy przypadków klinicznych będących przykładami zalecanej przez nią szczerości emocjonalnej. Tę pozycję z chęcią wpiszę na listę lektur absolwentów psychologii klinicznej.
Dr Nancy McWilliams, członkini American Board of Professional Psychology,
Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers, The State University of New Jersey
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.
Czytaj więcej
Niniejszy podręcznik wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i stanowi doskonałą pomoc dla terapeutów pracujących z młodymi pacjentami, których głównym problemem jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Badania pokazują, że najbardziej skuteczną formą pomocy osobom dotkniętym tym zaburzeniem jest terapia poznawczo-behawioralna, a zwłaszcza terapia oparta na ekspozycji i powstrzymaniu reakcji.
Czytaj więcej
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Babette Rothschild
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
William R. Miller, Stephen Rollnick
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Stanley I. Greenspan, Serena Wieder
Rok wydania:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
red. Bogdan de Barbaro
Rok wydania:
2014