Alicja Balcerak - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Współautorka trzech symulacyjnych gier kierowniczych o przeznaczeniu dydaktycznym, autorka publikacji na temat symulacji interaktywnej.
Jacek Woźniak – profesor w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 1990–2005 był trenerem, projektantem szkoleń i dyrektorem firmy szkoleniowej. Współpracował z kilkudziesięcioma firmami międzynarodowymi w Polsce, projektując i prowadząc wieloletnie cykle szkoleniowe z zakresu umiejętności społecznych i osobistych. Pracował jako konsultant w Europie Wschodniej dla wielu organizacji międzynarodowych, w tym Banku Światowego, World Wildlife Found, US AID, Mott Foundation. Jego zainteresowania badawcze obejmują problematykę zarządzania szkoleniami, negocjacji, motywowania pracowników i zarządzania w firmach usług profesjonalnych.
Patronat:
Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu / Trenerzy.org.pl"Personel i Zarządzanie"Psychologia-spoleczna.pl
SPIS TREŚCIWprowadzenie
Rozdział 1Metody symulacyjne i ich rodzaje
1.1. Symulacja i jej definicje
1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące
1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych
1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji
1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych
Rozdział 2Szkoleniowe zastosowania symulacji
2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji – klasyfikacje efektów edukacyjnych
2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia
2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym
2.4. Przebieg symulacji – rola trenera i uczestników
2.5. Omówienie – jego funkcje i etapy
Rozdział 3Symulacje behawioralne
3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe
3.2. Scenki jako symulacje behawioralne
3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych
3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów
Rozdział 4Gry symulacyjne
4.1. Gry symulacyjne – definicje i klasyfikacja
4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte
4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej
4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych – jak ich nie zaprzepaścić
Rozdział 5Symulatory
5.1. Definicje i typologie symulatorów
5.2. Wierność i jej rodzaje
5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych
5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training)
Rozdział 6Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych
6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne
6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego
6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej
6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej
6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych
Bibliografia