Produkt dostępny
NAUCZ DZIECKO, JAK CZUĆ SIĘ DOBRZE W ŚWIECIE PEŁNYM RÓŻNIC! Razem z przedszkolakami Kubą i Lenką oraz ich przyjaciółmi poznajcie historie, które pokazują, że każdy jest inny. I choć w pierwszej chwili może to wywoływać niepokój, nie musi utrudniać porozumienia. Różnice między dziećmi, związane z ich temperamentem, etapem rozwojowym, upodobaniami, sytuacją rodzinną czy zdrowotną, wywołują emocje. To naturalne. Warto pomóc najmłodszym zrozumieć istotę tych różnic i pokazać im świat z perspektywy innych. To pomoże im akceptować, szanować oraz doceniać różnorodność i się jej nie obawiać. Opowiadania pokazują, jak można radzić sobie w codziennych sytuacjach, w których dzieci odczuwają trudne emocje wywołane: – nowymi, nieznanymi sytuacjami społecznymi, – niezrozumiałymi zachowaniami innych dzieci, – odmiennymi upodobaniami i zainteresowaniami rówieśników, – różnicami uwarunkowanymi temperamentem lub etapem rozwojowym. Opowiadania uzupełnione są o części dla dorosłych opiekunów. Powstały one we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psycholożką dziecięcą i facylitatorką podejścia Self-Reg. Pomogą dorosłym zrozumieć, skąd biorą się trudności dziecka, i wesprzeć najmłodszych tak, aby radzili sobie coraz lepiej i rozwijali zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Po ogromnym sukcesie książki Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę czas na nowe wyzwania i nowe wskazówki! Agnieszka Stążka-Gawrysiak – coachka, coachka kryzysowa, trenerka, facylitatorka podejścia Self-Reg, autorka bloga dylematki.pl. Wysoko wrażliwa osoba, żona, mama trzech synów. Pracuje z matkami, które zmagają się z nadmiernym stresem, złością, kryzysem. Pomaga im odzyskać emocjonalną równowagę i zbudować piękną codzienność, a dzięki temu – podarować dzieciom szczęśliwe dzieciństwo. Od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem napisania książki o dzieciach, które są pod jakimś względem „inne”. Wiem, że odmienność dziecka w wielu sytuacjach sprawia, że czuje się ono gorsze od rówieśników. Także owi rówieśnicy nierzadko dają mu odczuć, że nie pasuje, nie przynależy do grupy. A przecież różnorodność sprawia, że nasza rzeczywistość jest ciekawsza i bogatsza! Marzę o świecie, w którym odmienność budzi nie strach i niechęć, lecz życzliwość i zaciekawienie, a „inni” są nie tylko tolerowanymi, ale i w pełni akceptowanymi i docenianymi członkami społeczności. Swoją książką chcę dołożyć małą cegiełkę do budowy takiego właśnie świata. Agnieszka Stążka-Gawrysiak
Agnieszka Stążka-Gawrysiak - ekonomistka, trenerka Self-Reg, coach. W czerwcu 2018 roku jako pierwsza osoba w Polsce uzyskała certyfikat Self-Reg drugiego stopnia (Facilitator) kanadyjskiego MEHRIT Centre. Mama trzech synów w wieku od niespełna dwóch do siedmiu lat. Prowadzi blog dylematki.eu, który poświęcony jest dylematom świadomego macierzyństwa i narzędziom rozwoju osobistego rodzica, m.in. Self-Reg.
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.
Czytaj więcej
Niniejszy podręcznik wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i stanowi doskonałą pomoc dla terapeutów pracujących z młodymi pacjentami, których głównym problemem jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Badania pokazują, że najbardziej skuteczną formą pomocy osobom dotkniętym tym zaburzeniem jest terapia poznawczo-behawioralna, a zwłaszcza terapia oparta na ekspozycji i powstrzymaniu reakcji.
Czytaj więcej
Wydawca:
ZNAK
Autor:
Kristin Leer
Rok wydania:
2023
Wydawca:
ZNAK
Autor:
Joanna Flis
Rok wydania:
2023
Wydawca:
ZNAK
Autor:
Agnieszka Stążka-Gawrysiak
Rok wydania:
2022
Wydawca:
ZNAK
Autor:
Joanna Flis
Rok wydania:
2023