Edna B. Foa – profesor psychologii klinicznej na Uniwersytecie Pensylwanii oraz dyrektor Ośrodka Terapii Lęku i Badań nad Lękiem. Poświęciła się badaniu metod leczenia stanów lękowych, zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych, zespołu stresu pourazowego i fobii społecznych. Jest jedną z wiodących światowych ekspertów w tych dziedzinach. Brała udział w pracach nad klasyfikacją zaburzeń psychicznych DSM-IV. Wraz ze współpracownikami szkoli psychoterapeutów i specjalistów klinicznych w prowadzeniu terapii metodą przedłużonej ekspozycji.
Kelly R. Chrestman – doświadczony psycholog kliniczny, pracuje w Ośrodku Terapii Lęku i Badań nad Lękiem w Pensylwanii. Specjalistka w zakresie poznawczo-behawioralnej terapii zespołu stresu pourazowego i innych zaburzeń lękowych, psychologii międzykulturowej i radzenia sobie ze stresem. Autorka wielu publikacji z dziedziny badań nad traumą, przemocą domową i stresu pourazowego u kobiet. Na co dzień zajmuje się terapią dzieci i dorosłych z PTSD, prowadzi szkolenia dla psychologów i superwizje dla specjalistów prowadzących terapię ekspozycyjną.
Eva Gilboa-Schechtman – starszy wykładowca psychologii klinicznej na Uniwersytecie Bar-Ilan w Izraelu, doktor psychologii poznawczej. Jej zainteresowania badawcze obejmują lęk społeczny i fobie, depresję oraz zespół stresu pourazowego. Jest założycielką i dyrektorem Kliniki Leczenia Traumy Dzieci i Dorosłych w Izraelu. Wygłasza prelekcje na temat lęku i zaburzeń depresyjnych na całym świecie.
Patronat:
Interdyscyplinarne Centrum Genetyki ZachowaniaPolskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława BizoniaPolskie Towarzystwo Badań nad Stresem Traumatycznym Psychiatria.plSPIS TREŚCIWstęp do polskiego wydania
O serii
Podziękowania
Rozdział 1
Wstępne informacje dla terapeutów
Rozdział 2
Diagnoza i specyficzne aspekty terapii nastolatków
Faza 1. Przygotowanie do terapii Rozdział 3
Moduł wywiadu motywującego
Rozdział 4
Moduł zarządzania przypadkiem
Faza 2. Psychoedukacja i planowanie leczenia: początek terapii Rozdział 5
Moduł uzasadnienia terapii
Rozdział 6
Moduł zbierania informacji
Rozdział 7
Moduł typowych reakcji na traumatyczne wydarzenie
Faza3. Ekspozycje Rozdział 8
Moduł eksperymentów w realnym życiu
Rozdział 9
Moduł odtwarzania wspomnienia
Rozdział 10
Moduł najgorszych momentów
Faza 4. Zapobieganie nawrotom i zakończenie terapii Rozdział 11
Moduł zapobiegania nawrotom
Rozdział 12
Moduł sesji końcowej
Rozdział 13
Dostosowanie terapii do pacjenta
Aneksy
Aneks 1. Formularze
Aneks 2. Materiały dla rodziców
Aneks 3. Opowieści i karty
Bibliografia