Opisany program terapeutyczny obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego dorosłym z ADHD funkcjonowanie. Ten przejrzysty układ pozwala terapeucie krok po kroku pracować z pacjentem nad eliminowaniem każdej trudności. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwalaniu opanowanych umiejętności, aby zapobiec nawrotom objawów i utrzymać korzyści z terapii.
"Oto praca przełomowa – pierwsza oparta na badaniach empirycznych terapia psychologiczna nastawiona na leczenie ADHD u dorosłych. (...) książka napisana w sposób przejrzysty, zwięzły i przystępny pokazuje, jak krok po kroku wdrożyć program terapeutyczny w życie. Terapeuci oraz ich pacjenci z ADHD na pewno będą czerpać z niej korzyści".
Russell A. Barkley
profesor psychiatrii na Uniwersytecie Medycznym Południowej Karoliny
"Niniejsza publikacja adresowana jest do klinicystów mających doświadczenie w prowadzeniu terapii poznawczo-behawioralnej. Zainteresuje również adeptów wiedzy psychologicznej, którzy poszukują rzeczowych i najnowszych informacji na temat leczenia ADHD przedstawionych w przejrzysty sposób. W książce opisano pierwszy poparty badaniami i przetestowany program terapii ADHD u osób dorosłych".
Anna Latała
Psycholog i biolog, certyfikowany terapeuta biofeedback II stopnia
Patronat:
Psychiatria.plPsychologia w PolsceSPIS TREŚCI O serii
Wstępne informacje dla terapeutów
Moduł 1 Psychoedukacja, organizacja i planowanie
Sesja 1 Psychoedukacja i wprowadzenie do umiejętności organizacji i planowania
Sesja 2 Udział członka rodziny w terapii
Sesja 3 Zorganizowanie się w sytuacji wielu zadań
Sesja 4 Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi zadaniami
Sesja 5 Porządkowanie dokumentów
Moduł 2 Osłabianie skłonności do rozpraszania się
Sesja 6 Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia uwagi
Sesja 7 Przystosowanie otoczenia
Moduł 3 Myślenie adaptacyjne
Sesja 8 Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD
Sesja 9 Myślenie adaptacyjne
Sesja 10 Strategie myślenia adaptacyjnego - ćwiczenia i powtórzenie
Moduł 4 Dodatkowe umiejętności
Sesja 11 Zastosowanie nabytych umiejętności do radzenia sobie z prokrastynacją
Sesja 12 Zapobieganie nawrotom
Bibliografia