Podobno w każdym z nas tkwi artysta. Jak więc wydobyć z siebie twórczy potencjał?
Pedagogika twórczości to subdyscyplina pedagogiki zajmująca się rozwijaniem zdolności twórczych i postawy twórczej człowieka. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z twórczością, przedstawia najważniejsze teorie, główne metody badawcze i najnowsze wyniki badań. Opisuje też czynniki wpływające na rozwijanie się procesów twórczych i najważniejsze programy nauczania twórczości. Drugie wydanie doskonałego podręcznika zostało poszerzone o rozdziały dotyczące roli rodziny i środowiska w kształtowaniu twórczości. To lektura obowiązkowa dla wszystkich studentów, praktyków i teoretyków.
Profesor (...) postawił sobie ważki cel związany z rozszerzeniem i uzupełnieniem opisanej problematyki i przybliżeniem czytelnikowi nowych, nieobecnych w pierwszym wydaniu książki wątków wzbogacających stan wiedzy o edukacyjnych uwarunkowaniach rozwoju twórczości. (...) Gorąco zatem rekomenduję tę pozycję (...) dla szerokiego grona odbiorców, nie tylko nauczycieli, pedagogów, psychologów i badaczy twórczości, ale każdego człowieka, który chce odnaleźć i zrozumieć swój twórczy potencjał.Z recenzji dr hab. Beaty Dyrdy
Publikacja Profesora K. J. Szmidta, dając uporządkowaną otulinę teoretyczną i wskazując głęboki sens tworzenia, dodaje odwagi do realizowania twórczej edukacji i edukacji ku twórczości. To bardzo ważna książka nie tylko dla pedagogów i studentów kierunków pedagogicznych. Klarownym wywodem, popartym dociekliwością badawczą i bogatym doświadczeniem, Autor zaprasza do sięgnięcia po nią wszystkich, którym idea twórczego życia jest bliska, a uroki i trudy twórczego życia uwodzą, niezależnie od wieku i miejsca pochodzenia.Z recenzji Anny Przybylskiej, Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności
Krzysztof J. Szmidt - profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Łódzkim, kierownik Zakładu Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych UŁ. Zajmuje się badaniem problemów wychowania do twórczości, pomocy w rozwoju i psychoedukacji oraz animacji społeczno-kulturalnej. Od wielu lat prowadzi treningi twórczości i twórczego rozwiązywania problemów dla dzieci i młodzieży, nauczycieli, psychoterapeutów, menedżerów i osób uzależnionych od alkoholu. Napisał, zredagował lub współredagował wiele publikacji, m.in.
Elementarz twórczego życia,
Trening kreatywności oraz
ABC kreatywności. Od 1995 roku jest opiekunem naukowym w pierwszej w Polsce Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Artystycznej w Zakopanem. Trener twórczości w koncernie Masterfoods (1998–2002), stały współpracownik Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie oraz Ośrodka Twórczej Edukacji „Kangur” w Krakowie. Prezes honorowy i superwizor treningu twórczości Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu, siatkówki, skandynawskiej powieści kryminalnej, turystyki wysokogórskiej oraz wysp greckich.
Patronat medialny:
Polskie Stowarzyszenie KreatywnościOśrodek Twórczej Edukacji KANGURTrening-tworczosci.plPolskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA