Książka dotyczy przemocy grupowej w szkołach. Jeżeli terror psychiczny ze strony większości członków grupy wobec tej samej osoby lub wobec dwóch czy trzech osób jest stosowany stale, wówczas mówimy o występowaniu "mobbingu" (od ang. mob - tłum, zbiorowisko), który polega na systematycznym upokarzaniu, wyśmiewaniu i okrutnym traktowaniu ofiary.
Autor opisuje przejawy tego rodzaju przemocy w klasach szkolnych, wskazuje na jej konsekwencje dla rozwoju dzieci, zarówno ofiar, jak i sprawców, oraz podaje możliwe sposoby interwencji.
Karl E. Dambach – dyrektor do spraw nauczania w Werner-Heisenberg-Schule w Rüsselheim oraz pedagog w szkołach zawodowych. Prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki i psychologii, jest instruktorem i kierownikiem seminarium akademickiego dla szkół zawodowych w Wiesbaden. Specjalizuje się w problematyce wychowawczej i społecznej.
Przedmowa
1. Podstawowe ustalenia
2. Typowe wzorce zachowań outsidera
3. W matni
4. Co mogą zrobić rodzice
5. Co mogą zrobić nauczyciele
Bibliografia
Wydanie |
I |
Okładka |
broszurowa |
Liczba stron |
96 |
Format |
A5 |
Przekład |
Aleksandra Ubertowska |
Tytuł oryginalny |
Mobbing in der Schulklasse |
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Greemberger Dennis, Padesky Christine
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Maruszewski Tomasz
Rok wydania:
2016
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Brzezińska Anna I. (red.)
Rok wydania:
2015
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
McWilliams Nancy
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Nakłady wyczerpane GWP
Autor:
Hock Roger R.
Rok wydania:
2003
Wydawca:
Nakłady wyczerpane GWP
Autor:
Babiker Gloria, Arnold Lois
Rok wydania:
2003
Wydawca:
Nakłady wyczerpane GWP
Autor:
Pisula Ewa
Rok wydania:
2003
Wydawca:
Nakłady wyczerpane GWP
Autor:
Downs Alan
Rok wydania:
2003