Autor w jasny i przystępny sposób przedstawia różnorodne i trudne problemy szkoły, nauczycieli i dyrektorów szkół. Nie tylko je przedstawia w sposób systematyczny i spójny, ale także omawia je na przykładach. Czytelnik znajdzie tu analizę przypadków, dyskusje dyrektorów z różnych szkół, a także szereg bardzo konkretnych i praktycznych propozycji rozwiązań. Dowiemy się, jakie cechy dyrektora sprzyjają konstruktywnej rozmowie z trudnym nauczycielem, jakich trudnych nauczycieli dyrektor może spotkać na swej drodze, a także jakie są strategie radzenia sobie z każdym z nich.
Bardzo interesująca i, jak sądzę, niezwykle przydatna każdemu dyrektorowi jest przedstawiona tu bardzo dokładnie, krok po kroku, metoda Asertywnej Interwencji (AI). Jest to precyzyjny i uporządkowany sposób komunikowania się dyrektora z trudnymi nauczycielami w celu zmiany ich niewłaściwego zachowania. Jest to proces, który ma na celu rozpoczęcie pozytywnych zmian.
Poza tym znajdziemy tu bardzo wiele konkretnych narzędzi diagnostycznych (kwestionariuszy, list kontrolnych…) oceniających zarówno dyrektora, jak i jego nauczycieli, a także funkcjonowanie całej szkoły. Dowiemy się, w jaki sposób dyrektor może wspomagać, energetyzować, zachęcać i motywować swoich nauczycieli. Książka ta może być bardzo pomocna zarówno doświadczonym dyrektorom, jak i tym, którzy swoje dyrektorowanie dopiero zaczynają. Lubię tę książkę również dlatego, że szerokie spektrum poruszanych problemów oraz szereg praktycznych narzędzi gotowych do wykorzystania sprawia, że czyta się ją z dużym zainteresowaniem i przyjemnością.
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Hannie van Genderen, Gitta Jacob, Laura Seebauer
Rok wydania:
2019
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Melanie Klein
Rok wydania:
2019
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Jan Strelau, Dariusz Doliński
Rok wydania:
2016
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska
Rok wydania:
2015
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.
Czytaj więcej
Niniejszy podręcznik wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i stanowi doskonałą pomoc dla terapeutów pracujących z młodymi pacjentami, których głównym problemem jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Badania pokazują, że najbardziej skuteczną formą pomocy osobom dotkniętym tym zaburzeniem jest terapia poznawczo-behawioralna, a zwłaszcza terapia oparta na ekspozycji i powstrzymaniu reakcji.
Czytaj więcej
Wydawca:
Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna
Autor:
, Jessica Minahan
Rok wydania:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna
Rok wydania:
2016
Autor:
Lorek Mariola
Wydawca:
Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna
Autor:
McEwan Elaine
Wydawca:
Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna
Autor:
Praca zbiorowa
Rok wydania:
2016