Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.
Podręcznik „Ja i mój świat 2” został przygotowany z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Uwzględnia specyfikę ich sposobu uczenia się i pomaga w harmonijnym, całościowym rozwoju. Treści zawarte w podręczniku pozwalają na systematyczne i planowe pogłębienie wiedzy przyrodniczej i społecznej. Tematy rozdziałów w większości są zbieżne z tematami z pierwszej części serii, prezentują jednak poszerzoną wiedzę i uczą nowych umiejętności. Atrakcyjne zdjęcia i ilustracje są materiałem wyjściowym do zapoznania się z pojęciami danego tematu. Obok fotografii i obrazków umieszczono krótkie czytanki i wierszyki oraz pytania pomocnicze dla nauczyciela.
Publikację przygotowano z myślą o uczniach o zróżnicowanych umiejętnościach, zarówno uczniach bazujących głównie na materiale obrazkowym, jak i tych, którzy potrafią operować wiedzą ogólną i mają dobre rozumienie mowy. Nauczyciel sam decyduje, w jakim zakresie może wykorzystać treści zawarte w podręczniku w pracy z konkretnym uczniem.
„Ja i mój świat 2” wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Celem podręcznika jest kształcenie nowej umiejętności – rozpoznawania etykiet wyrazów. Materiałem pomocniczym w treningu czytania są ćwiczenia kształtujące umiejętność sylabizowania: dzielenie wyrazów na sylaby oraz zapis tekstów czytanek i wierszy z wyróżnieniem sylab.
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.
Czytaj więcej
Niniejszy podręcznik wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i stanowi doskonałą pomoc dla terapeutów pracujących z młodymi pacjentami, których głównym problemem jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Badania pokazują, że najbardziej skuteczną formą pomocy osobom dotkniętym tym zaburzeniem jest terapia poznawczo-behawioralna, a zwłaszcza terapia oparta na ekspozycji i powstrzymaniu reakcji.
Czytaj więcej
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia
Autor:
Josette ten Have-de Labije, Robert J. Neborsky
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia
Autor:
Hinz Magdalena
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia
Autor:
Małgorzata Jankowska, Jolanta Pszczółka
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia
Autor:
Robert Melillo
Rok wydania:
2017