Mamy nadzieję, że lektura tej książki pomoże trenerom korzystać z gier menedżerskich z większą świadomością – ze świadomością możliwości tych narzędzi, ale również ograniczeń i wymagań, jakie niesie ze sobą konkretny sposób ich użycia. Autorzy
U autorach:Alicja Balcerak – doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Współautorka trzech symulacyjnych gier kierowniczych o przeznaczeniu dydaktycznym, autorka publikacji na temat symulacji interaktywnej.
Jacek Woźniak – profesor w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 1990–2005 był trenerem, projektantem szkoleń i dyrektorem firmy szkoleniowej. Współpracował z kilkudziesięcioma firmami międzynarodowymi w Polsce, projektując i prowadząc wieloletnie cykle szkoleniowe z zakresu umiejętności społecznych i osobistych. Pracował jako konsultant w Europie Wschodniej dla wielu organizacji międzynarodowych, w tym Banku Światowego, World Wildlife Found, US AID i Mott Foundation. Jego zainteresowania badawcze obejmują problematykę zarządzania szkoleniami, negocjacji, motywowania pracowników i zarządzania w firmach usług profesjonalnych.
SPIS TREŚCIWprowadzenie
Rozdział 1Czym jest gra menedżerska
1.1. Gra
1.2. Gra serio
1.3. Gry menedżerskie i ich rodzaje
1.4. Czy gry menedżerskie to gry tylko dla menedżerów?
Rozdział 2Potencjał gier menedżerskich jako narzędzi szkoleniowych i wspomagających zarządzanie
2.1. Uczenie się przez doświadczanie
2.2. Modele myślowe i uczenie się wyższego poziomu
2.3. Decyzje menedżerskie i ich racjonalność
2.4. Gry jako narzędzie wspomagające uczenie się, myślenie systemowe i kompetencje decyzyjne
Rozdział 3Realizacja rozgrywki gry menedżerskiej
3.1. Przed rozgrywką
3.2. Wprowadzenie do rozgrywki
3.3. Rozgrywka właściwa
3.4. Podsumowanie rozgrywki
3.5. Podsumowanie rozgrywki z perspektywy arbitra
Rozdział 4Ocena skuteczności interwencji szkoleniowych i wspomagających zarządzanie z użyciem gier menedżerskich
4.1. Możliwości oceniania wartości gier menedżerskich jako narzędzia dydaktycznego
4.2. Propozycje ogólnej metodyki oceniania efektów szkoleń
4.3. Ocena a cele kształcenia
4.4. Przyszłość oceny skuteczności a metodyka oceny autentycznej
Podsumowanie
Bibliografia