Joan M. Farrell jest dyrektorem do spraw badań i szkoleń w Centrum Leczenia i Badań nad Zaburzeniem Osobowości Typu Borderline na Uniwersytecie Indiany oraz adiunktem w Katedrze Psychologii tegoż uniwersytetu.
Ida A. Shaw jest terapeutką i trenerką terapii schematów oraz konsultantką w Centrum Leczenia i Badań nad Zaburzeniem Osobowości Typu Borderline. Do grupowej terapii schematów wnosi fachową wiedzę z dziedziny terapii opartej na doświadczaniu i psychologii rozwojowej.
Autorki wspólnie prowadzą Instytut Terapii Schematów w Indianapolis, a od ponad dwóch dekad także międzynarodowe szkolenia poświęcone terapii schematów i borderline. Dotychczas przeszkoliły ponad 350 terapeutów z 12 krajów. Ich szkolenia i superwizje są bardzo wysoko oceniane – entuzjazm i wiedza autorek inspirują terapeutów do zainteresowania się grupową terapią schematów i zajęcia się nią zawodowo.
J.Farrell i I. Shaw przez lata dopracowały protokół pozwalający zastosować techniki TS takie jak praca z trybami czy ćwiczenia wyobrażeniowe wobec wszystkich członków grupy. GWP udostępnia pierwszy podręcznik grupowej terapii schematów, wraz z bogatymi materiałami dodatkowymi, licznymi przykładami i ilustracjami klinicznymi. (...) Początkujący terapeuci grupowi docenią uporządkowanie i opracowane materiały pomocne w prowadzeniu sesji. Także doświadczeni terapeuci grupowi znajdą w podręczniku wiele ciekawych treści, m.in. dane dotyczące badań nad skutecznością grupowej terapii schematów czy zasady łączenia terapii grupowej z indywidualną. Sam Jeffrey Young uważa podręcznik za znajdujący szersze zastosowanie z różnymi grupami pacjentów, nie tylko z zaburzeniem borderline. Marzenna Kucinska - superwizor Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej
Dodatkowe materiały do książki są dostępne
TUPolecamy recenzje:
Psychologia-Społeczna.plPatronat:
Polskie Stowarzyszenie Terapii Poznawczej i SchematuPSSIAP
Psychotekst.plPlasterek.plSpis treści
Przedmowa
Jeffrey E. Young
O autorach
Podziękowania
Rozdział 1Wprowadzenie
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 2Model teoretyczny grupowej terapii schematów
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 3Wykorzystanie terapeutycznych właściwości grupy do przyspieszenia terapii schematów i wzmocnienia siły jej działania
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 4Rola terapeuty: ograniczone powtórne rodzicielstwo poszerzone do rozmiarów rodziny
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 5Wybrane podstawowe założenia grupowej terapii schematów
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 6Przebieg grupowej terapii schematów: etap pierwszy – tworzenie więzi i regulacja emocji
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 7Przebieg grupowej terapii schematów: etap drugi – zmiana trybów schematów
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 8Przebieg grupowej terapii schematów: etap trzeci – autonomia
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 9Materiały dla pacjenta – jak z nich korzystać?
Joan M. Farrell i Ida A. Shaw
Rozdział 10Połączenie indywidualnej i grupowej terapii schematów
Hannie van Genderen, Michiel van Vreeswijk, Joan Farrell, George Lockwood i Heather Fretwell
Rozdział 11Grupowa terapia schematów: zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych w procesie ograniczonego powtórnego rodzicielstwa
Poul Perris i George Lockwood
Rozdział 12Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline
Arnoud Arntz
Rozdział 13Wnioski − kierunki przyszłego rozwoju grupowej terapii schematów
Neele Reiss, Joan Farrell, Arnoud Arntz i Jeffrey E. Young
Bibliografia
Materiały dodatkowe są udostępnione w zakładce PLIKI