Krzysztof Kuźmicz - doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, specjalność pedagogika medialna. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dziennikarz muzyczny, nauczyciel akademicki w Dolnośląskiej Szkole Wyższej (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Zakład Edukacyjnych Zastosowań Mediów). Jego zainteresowania badawcze obejmują edukacyjne zastosowania mediów,
distance learning, e-learning, m-learning, blended learning, radio i media audialne, dziennikarstwo muzyczne, fonografię, produkcję muzyczną, media audiowizualne, multimedia oraz technologie wizualizacji.
Patronat:
Tu i terazDlastudenta.pl
SPIS TREŚCIWprowadzenie
Rozdział 1Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko komunikacyjne1.1. Wprowadzenie
1.2. Proces komunikowania (się) – podstawowe pojęcia, formy i modele
1.3. Usługi komunikacyjne środowiska sieciowego
1.4. Psychospołeczne właściwości komunikowania w środowisku sieci
Rozdział 2Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko kulturotwórcze2.1. Wprowadzenie
2.2. Wokół koncepcji i teorii kultury
2.3. Kultura społeczeństwa sieci
Rozdział 3Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko edukacyjne3.1. Wprowadzenie
3.2. Kierunki i formy rozwoju e-edukacji
3.3. Klasyfikacja systemów e-learningowych
3.4. Standaryzacja tworzenia i przenoszenia treści w e-edukacji
3.5. Przegląd platform e-learningowych klasy open source
3.6. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty kształcenia online
3.7. Rola nauczyciela w kształceniu zdalnym przez internet
3.8. Istota m-learningu
Rozdział 4Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko dziennikarskie4.1. Wprowadzenie
4.2. Tradycyjne media w sieci
4.3. Dziennikarstwo online. Nowe w mediach
Rozdział 5Założenia metodologiczne badań własnych5.1. Wprowadzenie
5.2. Zmienna globalna, zmienne szczegółowe, wskaźniki
5.3. Problemy badawcze
5.4. Hipotezy badawcze
5.5. Metody, techniki i narzędzia badań
5.6. Charakterystyka próby badawczej i przebieg badań
5.7. Założenia funkcjonalne i architektura platformy Edukacj@ on-line
Rozdział 6Kultura e-studiowania w świetle badań własnych6.1. Wprowadzenie
6.2. Czynniki psychospołeczne
6.3. Czynniki materialne
6.4. Czynniki organizacyjne
6.5. Wirtualna edukacja oczami studentów
Rozdział 7Interpretacja wyników badań i wnioski podsumowujące Zakończenie
Załącznik