*
Dr Sergiusz Trzeciak – absolwent i stypendysta Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Uniwersytetu Środkowoeuropejskiego w Budapeszcie oraz Uniwersytetu w Oksfordzie. Doktorat obronił w London School of Economics, gdzie prowadził również zajęcia ze studentami. Konsultant polityczny, prawnik, ekspert do spraw marketingu politycznego, wizerunku publicznego i public relations. Komentator polityczny w mediach krajowych i zagranicznych. Autor sześciu książek na temat marketingu politycznego i analizy polityki, które ukazały się w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wykładowca marketingu politycznego w Collegium Civitas oraz personal branding w ramach programu Executive MBA i Executive DBA Polskiej Akademii Nauk. W latach 2006-2008 prezes Instytutu Sobieskiego.
Od 1998 roku prowadzi szkolenia z zakresu marketingu politycznego i
personal branding, w których wzięło udział kilka tysięcy ludzi. Doradza partiom politycznym, sztabom wyborczym oraz indywidualnym kandydatom startującym w wyborach parlamentarnych i samorządowych. Współpracuje z OBWE, pomagając budować i rozwijać partie polityczne oraz kształcić liderów politycznych w krajach Europy, Azji i Afryki Północnej.
Na stronie
www.trzeciak.pl udostępnia artykuły i wywiady z dziedziny marketingu politycznego i
personal branding.
Patronat:
Związek Miast Polskich Związek Gmin Wiejskich RP Pismo Samorządu Terytorialnego "Wspólnota"Collegium CivitasSzkoła Liderów300polityka.plPRoto.pl
SPIS TREŚCIPodziękowania
Wstęp
Część 1Strategia kampanii wyborczejRozdział 1Wartości, misja i wizja działalności politycznej, czyli gleba i korzenie drzewa
Rozdział 2Cele, czyli pień drzewa
2.1. Wybór i uzasadnienie celu
2.2. Analiza SWOT
2.3. Zasada SMART
Rozdział 3Grupy docelowe, czyli słoje drzewa
3.1. Profil demograficzny
3.2. Profil polityczny
3.3. Badania ilościowe i jakościowe
Rozdział 4Czynniki wpływające na kampanię wyborczą, czyli na rozwój drzewa
4.1. Czynniki niezależne
4.2. Czynniki zależne
Rozdział 5Przekaz, czyli kora drzewa
5.1. Biogram
5.2. Tematy kampanii wyborczej
5.3. Program wyborczy
5.4. Hasła wyborcze
Część 2Taktyka kampanii wyborczejRozdział 6Plan kampanii wyborczej, czyli uprawy drzewa
6.1. Etapy prowadzenia kampanii wyborczej
6.2. Lista zadań i kalendarz kampanii
Rozdział 7Środki, czyli woda niezbędna do rozwoju drzewa
7.1. Budżet kampanii wyborczej
7.2. Pozyskiwanie funduszy
Rozdział 8Zespół, czyli osoby zaangażowane w pielęgnację drzewa, i biuro wyborcze
8.1. Pozyskiwanie członków zespołu
8.2. Budowanie zespołu i podział obowiązków
8.3. Zarządzanie zespołem
8.4. Biuro wyborcze: centrum zarządzania i miejsce spotkań
Rozdział 9Materiały wyborcze
9.1. Warunki, jakie powinny spełniać materiały wyborcze
9.2. Ulotka
9.3. Broszura programowa
9.4. Wizytówka wyborcza
9.5. Gazetka wyborcza
9.6. List do wyborcy
9.7. Sprawozdanie wyborcze
9.8. Plakat
9.9. Reklama zewnętrzna
9.10. Gadżety wyborcze
Rozdział 10Kampania bezpośrednia
10.1. Zbieranie podpisów
10.2. Kolportaż materiałów wyborczych
10.3. Ankietowanie
10.4. Odwiedziny u wyborcy
10.5. Spotkania publiczne
Rozdział 11Sztuka wystąpień publicznych
11.1. Przygotowanie i uatrakcyjnienie wystąpienia
11.2. Głos i mowa ciała
11.3. Sytuacje kryzysowe w czasie wystąpień publicznych
Rozdział 12Kampania medialna
12.1. Zasady współpracy z mediami
12.2. Współpraca z prasą, radiem i telewizją
12.3. Rzecznik prasowy
12.4. Zestaw informacyjny dla mediów
12.5. Konferencje prasowe
12.6. Notatki prasowe
12.7. Reklama prasowa
12.8. Reklama radiowa
12.9. Reklama telewizyjna i spoty reklamowe
Rozdział 13Kampania w internecie
13.1. Strona WWW
13.2. Blog
13.3. Serwisy społecznościowe
13.4. Korespondencja elektroniczna
13.5. Newsletter
13.6. Reklama internetowa
13.7. Marketing wirusowy
13.8. Fora internetowe
13.9. Alerty Google
Rozdział 14Kampania ukierunkowana
14.1. Przekaz terytorialny
14.2. Przekaz do grup społecznych lub środowiskowych
14.3. Przekaz do osób wyznających podobne poglądy
14.4. Formułowanie przekazu ukierunkowanego
Rozdział 15Kampania negatywna
15.1. Stosowanie kampanii negatywnej
15.2. Obrona przed kampanią negatywną
15.3. Etyka kampanii
Rozdział 16Życie po kampanii wyborczej
Zakończenie
Załącznik: Własna strategia kampanii wyborczej
Użyteczne strony WWW
Bibliografia i wybrana literatura