„Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”.
– Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego
„Bogate źródło dla naukowców i klinicystów zajmujących się diagnostyką osób z ASD. Napisana w erudycyjny, ale przystępny sposób, książka ta podkreśla indywidualność i człowieczeństwo dzieci z autyzmem i przedstawia najnowocześniejsze strategie oceny różnych wymiarów ich funkcjonowania. Pozwala lepiej zrozumieć te złożone i intrygujące zaburzenia i byłaby wspaniałym uzupełnieniem kursów poświęconych zaburzeniom rozwojowym”.
– Alice S. Carter, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Massachusetts, Boston
„To unikatowe źródło zawiera kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Listę redaktorów i autorów czyta się jak wykaz wybitnych i wpływowych osób w badaniach nad autyzmem. Książka ta będzie nieocenionym źródłem dla studentów i stażystów w dziedzinie psychologii, psychiatrii, logopedii i pedagogiki. Będzie ona również służyć jako wspaniały informator dla doświadczonych badaczy i praktyków”.
– Tony Charman, PhD, profesor w dziedzinie zaburzeń neurorozwojowych, Instytut Zdrowia Dziecka przy University College London, Londyn
Sam Goldstein, PhD, jest adiunktem w Zakładzie Psychiatrii Uniwersytetu Utah w Salt Lake City oraz afiliowanym badaczem w dziedzinie psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona w Fairfax w Wirginii. Pracuje także jako neuropsycholog kliniczny oraz certyfikowany psycholog szkolny. Redaktor naczelny „Journal of Attention Disorders”, autor licznych publikacji, w tym 26 książek i współtwórca, obok Jacka A. Naglieriego, Autism Spectrum Rating Scales.
Jack A. Naglieri, PhD, jest profesorem psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona oraz starszym badaczem w Devereux Foundation’s Institute for Clinical Training and Research w Villanova w Pensylwanii. Należy do Oddziału 16 (psychologia szkolna) Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest autorem ponad 250 publikacji – m.in. książek Essentials of CAS Assessment, Essentials of Wechsler Nonverbal Assessment oraz Helping Children Learn.
Sally Ozonoff, PhD, jest profesorem i zastępcą kierownika badań w Zakładzie Psychiatrii i Nauk Behawioralnych oraz Instytucie M.I.N.D. przy Davis Medical Center na Uniwersytecie Kalifornijskim. Członek komitetów redakcyjnych „Journal of Autism and Developmental Disorders”, „Journal of Child Psychology and Psychiatry” oraz „Autism Research”. Autorka ponad 100 artykułów i rozdziałów oraz dwóch książek: A Parent’s Guide to Asperger Syndrome and High-Functioning Autism oraz Autism Spectrum Disorders: A Research Review for Practitioners.
TOM ZAWIERA
Zarys historyczny i epidemiologia ASD
Skale diagnostyczne
Typologia zaburzeń
Wiek a zaburzenia
Zachowania społeczne i komunikacja
Funkcjonowanie intelektualne i neuropsychologia
Współwystępujące zaburzenia
Wykorzystanie wiedzy w praktyce terapeutycznej
Diagnoza uczniów
Najlepsze praktyki
Trudne przypadki
Wydanie |
1 |
Ilość stron |
464 |
Oprawa |
miękka |
Format |
B5 |
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Dimeff Linda
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Patt Denning
Rok wydania:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Nason Bill
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Katarzyna Stemplewska-Żakowicz
Rok wydania:
2020
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności.
Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi program terapeutyczny dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Czytaj więcej
Steven C. Hayes, wykorzystując wiedzę z dziedziny nauki o zachowaniu i współczesnej teorii ewolucji, wskazuje kurs, jaki należy obrać, zwroty, których należy dokonać, by wieść życie, które ma sens, życie pełne miłości. Droga ku temu wiedzie przez wyzwolenie umysłu spod władzy Wewnętrznego Dyktatora, niepomocnych reguł i zasad, które mają ochronić nas przed cierpieniem, ale w rzeczywistości blokują czucie ogółem – odczuwanie wszelkich uczuć, nie tylko tych negatywnych. Autor proponuje przepełnione troską, czułością i szacunkiem zwrócenie się ku własnym emocjom i wewnętrznym doznaniom tak, jakbyśmy się zwracali ku bliskiej osobie, którą opiekujemy się w chorobie, lub tulili dziecko, które płacze.
Czytaj więcej
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
red. Hal Arkowitz , red. William R. Miller , red. Stephen Rollnick
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
Stephen Mitchell , Margaret Black
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
John B. Arden
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
David G. Kingdon, Douglas Turkington
Rok wydania:
2017