Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" pokazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości, oraz jako sfera zaspakajania specyficznych potrzeb indywidualnych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i istotną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się również w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej.
dr hab. prof. UZ Mirosław Kowalski
Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa aktywność badawcza i analityczna wszystkich autorów opracowania, tym bardziej że analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma duże znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, ale także i praktykami społecznymi, obserwującymi dane zjawiska społeczne, szczególnie w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka, a także dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje.
dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Przedstawiona monografia jest interesująca z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w znaczącej mierze oparte na wynikach z dużego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana bardzo przystępnym językiem, bogato wzmocniona materiałem ikonograficznym, co sprawia, że zapewne znajdzie zainteresowanie wśród czytelników.
dr hab. prof. WSB Marek Walancik
Wydanie |
1 |
Ilość stron |
396 |
Oprawa |
miękka |
Format |
17.0x24.5cm |
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Ewa Filipiak
Rok wydania:
2012
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Krzysztof Kuźmicz
Rok wydania:
2015
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Śliwerski Bogusław (red.)
Rok wydania:
2006
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia
Autor:
Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska
Rok wydania:
2014
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
“Pożegnaj wagę”, książka autorstwa Josepha Ciarrochi, Ann Bailey oraz Russa Harrisa, nie jest typowym poradnikiem, dostarczającym kolejnych wskazówek dotyczących tego, jak zmniejszyć swoją wagę poprzez stosowanie specyficznej diety czy planu ćwiczeń. Nie jest także vademecum obiecującym osiągnięcie szczupłej sylwetki i pełni życiowego szczęścia w kilka tygodni. „Pożegnaj wagę” niczego nie zapewnia, lecz zachęca do spojrzenia na problem posiadanej wagi i zadowolenia z własnej sylwetki od innej strony niż powszechnie ujmują to autorzy wielu poradników, czy osoby oferujące tzw. diety-cud.
Czytaj więcej
Przez długi czas stosowanie zasad terapii akceptacji i zaangażowania (acceptance and commitment therapy – ACT) w przypadku dzieci i młodzieży było dość trudne. Wiemy, że model ACT ma zastosowanie w tej grupie, ponieważ za pomocą dostosowanych do potrzeb dzieci wyznaczników elastyczności psychologicznej można w ciekawy i spójny sposób przewidzieć trajektorie rozwoju. Unikanie doświadczania jest toksyczne zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, fuzja poznawcza skutkuje uwikłaniem w myśli u jednych i u drugich, uważność pomaga jednym i drugim – i tak dalej.
Czytaj więcej
Wydawca:
Aspra
Autor:
Mariola Kordas-Surowiec
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Elżbieta Zubrzycka
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Mirosław Przylipiak
Rok wydania:
2017
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Iwona Majewska-Opiełka
Rok wydania:
2017