Bohaterowie symbolizują następujące cyfry:
1-to jest lustro w którym przegląda się zwierzątko i widzi samego siebie.
2- gęś,
3-wielbłąd,
4-żyrafa,
5-kangurek,
6-ślimak,
7-krokodyl,
8-żmija,
9-wieloryb
Przedstawione zwierzęta to są nasze czynniki, które nie przechodzą poza znak równania. Wynik ich przygody-to jest wynik mnożenia(iloczyn).
Nauka prowadzona przez zabawę przynosi wspaniałe wyniki, trwałe owoce a przede wszystkim motywuje dzieci do wysiłku umysłowego. Stosując tę metodę od wielu lat, widzę jak wiele korzyści przynosi dzieciom i rodzicom. Nauczyciele stosujący tą metodę w klasie, wielokrotnie mówią o spektakularnych efektach oraz radości, jaką przynosi nauczanie dzieci w taki innowacyjny sposób. Metoda pozwala na szybkie zapamiętanie wszystkich przykładów i działań, szczególnie tych najtrudniejszych, zawierających duże liczby. Każdy nauczyciel powinien metodycznie wprowadzić sposób myślenia i rozumienia wielokrotności. Bajki o zwierzętach służą tylko zapamiętaniu przykładów. Z mojej praktyki zawodowej wynika, że nawet dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z ADHD, z deficytem koncentracji uwagi, Zespołem Aspergera, czy autyzmem osiągają bardzo dobre wyniki pracując tą metodą. Przygotowane kolorowe małe obrazki służą zabawie i oczywiście utrwalaniu działań matematycznych. Dzieci uwielbiają zabawy w karty, zgadywanie, poszukiwanie brakującego obrazka itd. Dzięki temu, chętnie powtarzają działania, zapamiętując poszczególne przykłady. Do zestawu dołączona jest płyta również płytę, na której autorka opowiada bajki, powtarza z dzieckiem sekwencje i pomaga utrwalić poznane przykłady. Do nauki dziecko posiada również przygotowany zeszyt z obrazkami.
Zapamiętywanie to jedna z najważniejszych umiejętności człowieka. Wraz z rozwojem dziecka kształtuje się jego umiejętność myślenia i zapamiętywania. Nie zawsze proces ten przebiega harmonijnie i bezproblemowo. Obecne czasy oraz reforma oświatowa kieruje do szkół coraz młodsze dzieci, u których jeszcze nie rozwinęło się myślenie abstrakcyjne, słabo też ukształtowana jest koncentracja uwagi i pamięć. Treści programowe, z jakimi spotyka się dziecko we wczesnym etapie edukacyjnym znacznie przerasta jego możliwości poznawcze, emocjonalne i motywacyjne. W przypadku zdolnych dzieci, mających wysoki potencjał poznawczy oraz wysoką motywację osiągnięć i pomoc rodzica, proces zdobywania i utrwalania wiedzy przebiega bez problemu. Trudności pojawiają się szczególnie wtedy, gdy koncentracja uwagi i pamięć są słabe, brak poczucia sukcesu u dziecka znacznie obniża motywację do działania i nauki, dochodzi do tego stres. Zadanie współczesnego nauczyciela jest wprowadzanie nowych technik oraz metod, które w znacznym stopniu podniosą motywację do aktywnego poznawania i uczenia się, ułatwią dziecku oparcie abstrakcyjnych zagadnień na konkretach, przez co o wiele łatwiej będzie przebiegał proces zapamiętywania.
Wydanie |
1 |
Zeszyt ucznia |
Format B5, oprawa miękka, 24 strony |
Karty dla ucznia |
29 szt. |
Płyta CD |
1 egz. |
Wydawca:
ABC Pracownia terapeutyczna
Autor:
Aszyk Małgorzata
Rok wydania:
2015
Wydawca:
DIFIN
Autor:
Teresa Wejner-Jaworska
Rok wydania:
2019
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Kelli Miller
Rok wydania:
2022
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor:
John Elder Robison
Rok wydania:
2019
Nierzadko osoby pracujące w mniejszych czy większych organizacjach zadają sobie pytanie: po co w ogóle są menedżerowie? Wszedłszy do dowolnej firmy i przyjrzawszy się pracy zatrudnionych w niej ludzi, możemy odnieść wrażenie, że ci mogliby obejść się bez osób zarządzających, zwłaszcza gdy procesy przebiegają gładko, a pracownicy są kompetentni i elastyczni. Wyobraźmy sobie jednak sytuację odwrotną: w firmie nie ma specjalistów, tylko sami menedżerowie. Taki obrazek wygląda dosyć absurdalnie. Pytanie o zasadność istnienia menedżerów jest oczywiście prowokacyjne, ale pozwala na głębszy namysł nad istotą ich pracy. Aby dobrze ocenić sens i efekty działań menedżerskich, należy odpowiedzieć na kilka pytań związanych z charakterem pracy menedżerów, a zwłaszcza ze sposobem, w jaki ci podejmują decyzje.
Czytaj więcej
Czy bycia kreatywnym można się nauczyć? Niektórzy twierdzą, że jest to wrodzona predyspozycja, którą albo posiadamy albo nie. Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa Aneta Chybicka, autorka książki "Outside the box".
Czytaj więcej
Pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.
Czytaj więcej
Niniejszy podręcznik wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i stanowi doskonałą pomoc dla terapeutów pracujących z młodymi pacjentami, których głównym problemem jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Badania pokazują, że najbardziej skuteczną formą pomocy osobom dotkniętym tym zaburzeniem jest terapia poznawczo-behawioralna, a zwłaszcza terapia oparta na ekspozycji i powstrzymaniu reakcji.
Czytaj więcej
Wydawca:
ABC Pracownia terapeutyczna
Autor:
Aszyk Małgorzata
Rok wydania:
2015
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Jeffrey Brantley, Wendy Millstine
Rok wydania:
2015
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Kevin Steede
Rok wydania:
2015
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Autor:
Artur Kołakowski, Marta Jerzak
Rok wydania:
2015