Dziedzina ta znacząco zyskała na popularności w obszarze terapii zaburzeń rozwojowych, zwłaszcza tych ze spektrum autyzmu, lepiej poznaje się też koncepcje i metody należące do tak zwanej trzeciej fali terapii behawioralnych. Autorzy wyjaśniają, czym zajmują się analityk zachowania i terapeuta behawioralny, a także wskazują instytucje przygotowujące do pracy w tym obszarze.
Vademecum zawiera słownik najważniejszych pojęć z zakresu analizy zachowania, uaktualniony angielsko-polski słownik terminów z tej dziedziny oraz wykaz polskojęzycznych publikacji na ten temat. Jest skierowane do terapeutów, lekarzy, pedagogów, psychologów szkolnych, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców i nauczycieli dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychologów prowadzących badania z zakresu analizy zachowania.
SPIS TREŚCI
Notki o autorach
Słowo wstępne prof. Jane Howard i p. Suzanne Letso
Przedmowa
Rozdział 1
Czym jest analiza zachowania – wprowadzenie
Rozdział 2
Do czego służy analiza zachowania?
Rozdział 3
Czy to prawda, że...? Mity i rzeczywistość analizy zachowania
Rozdział 4
Jak zostać analitykiem zachowania? Analityk zachowania a terapeuta behawioralny
Rozdział 5
Jak porozumieć się z analitykiem zachowania – słownik podstawowych pojęć
Rozdział 6
Analiza zachowania w Polsce – środki akademickie i terapeutyczne, stowarzyszenia, konferencje i publikacje
Rozdział 7
Słownik angielsko-polski
Bibliografia