Książka otrzymała WYRÓŻNIENIE w konkursie Książka dla Trenera 2017!

Menedżerowie, trenerzy, konsultanci i inni specjaliści często opierają swoje działania na popularnych koncepcjach czy powszechnych przekonaniach. Takie podejście nie zawsze się sprawdza i stwarza ryzyko podejmowania błędnych decyzji lub działania w chaosie. Na czym więc bazować? Jak uniknąć pułapek i wybrać skuteczne praktyki biznesowe?
Autorzy książki bezwzględnie rozprawiają się z największymi mitami spotykanymi w świecie zarządzania. Demaskują nieskuteczne koncepcje, nieetyczne praktyki biznesowe, błędne założenia i nieefektywne działania. Nie tylko jednak kwestionują to, co rutynowe, nieskuteczne i szkodliwe, ale proponują też alternatywne metody działania.
Autorzy „Alfabetu mitów menedżerskich” brawurowo rozprawiają się z różnymi mitami, ale wyłącznie opierając się na danych, dbając o użyteczność końcowych wniosków. Odwaga – rozumiana jako otwartość na zmianę i świadomość konieczności walki z rutyną w myśleniu – którą prezentują w kwestionowaniu prawd oczywistych, albo właśnie mitów, bardzo imponuje. To obowiązkowa lektura menedżera.
Przemysław Budkowski
prezes Allegro
Mit to prawda czy fałsz? Zdarzenie realne czy tylko miła historyjka na pograniczu bajki? Co o tym decyduje? Autorzy tej książki, w odniesieniu do kilkunastu tez ogólnie powszechnych w praktyce zarządzania w biznesie, próbują rozstrzygnąć tę kwestię. Stoją twardo na gruncie nauki i badań, aby przybliżyć czytelnikowi, która z tych tez może być prawdziwa, a która jest tylko przekonaniem – i to takim, z którego jego głosiciele mogli się już wycofać lub które mogli znacząco zmodyfikować.
Ireneusz Dąbrowski
przewodniczący Rady Nadzorczej ABC Data
Autorzy nie wypisują prostych recept ani nie obiecują, że stworzyli przepis na zarabianie pieniędzy. Wręcz przeciwnie – w bezwzględny sposób rozprawiają się ze sposobem myślenia, który podpowiada, że znajomość kilku prostych trików zapewni odniesienie sukcesu. Ich książka jest nie tylko pasjonującą lekturą. To cenne narzędzie, które pomoże przedsiębiorcom w podejmowaniu lepszych decyzji.
prof. dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz
Uniwersytet SWPS
Polecamy:
Artykuł "W kręgu mitów menedżerskich"
Recenzja - Jarosław Kulbat "Korporacyjne piekło"
Niektóre profesje są szczególnie posądzane o racjonalność. Dotyczy to bez wątpienia menedżerów, których praca wiąże się z olbrzymią odpowiedzialnością. To właśnie oni powinni w swoich działaniach kierować się chłodną analizą, obiektywnymi danymi i rozwiązaniami o udowodnionej efektywności. Jednak doświadczenie pokazuje, że bardzo często jest inaczej. Okazuje się, że także menedżerowie ulegają urokowi atrakcyjnie opakowanych idei czy tylko pozornie skutecznych koncepcji. Warto więc przyjrzeć się mitom, które w świecie biznesu mają się całkiem nieźle. Lektura książki niektórych utwierdzi w słuszności ich działań, innym zburzy wyobrażenia o zarządzaniu, ale na pewno nikogo nie pozostawi obojętnym.
Autorzy
Sławomir Jarmuż – doktor psychologii, założyciel i współwłaściciel firmy szkoleniowo-doradczej Moderator, trener, coach, konsultant. Autor artykułów naukowych poświęconych osobowości i przywództwu. Absolwent holenderskiej i angielskiej szkoły trenerów (Management for Developmental Foundation, International Resource Development, Polish-English Know-How for Poland). Członek założyciel GLOBE – The Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness Research Program. Współautor Podręcznika trenera i Psychologii dla trenerów. Współtwórca koncepcji Szkoły Trenerów prowadzonej od 2000 roku przez firmę Moderator.
Mirosław Tarasiewicz – doktor ekonomii w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Praktyk zarządzania, menedżer z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w kierowaniu organizacjami biznesowymi. Przez większość swojej kariery zawodowej związany z branżą nowych technologii, piastował stanowiska menedżerskie w organizacjach polskich i międzynarodowych. Wyróżniony przez czasopismo „Computer Reseller News” prestiżową nagrodą Człowiek Roku w Branży IT. Certyfikowany trener biznesu, absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Moderator, członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Coach, absolwent Szkoły Coachingu Moderator, zwolennik koncepcji coachingu racjonalnego w biznesie.
Patronat:
Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu
"Personel i Zarządzanie"
ThinkTank
HRPolska

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Sp. z o.o.
ul. Bema 4/1A 81-753 Sopot (PL) adres e-mail:gwp@gwp.pl
Bezpieczeństwo:
Zgłoszenia incydentów związanych z bezpieczeństwem użytkowania produktów prosimy wysyłać na adres
dyrektywa.gpsr@gwp.pl