Każde dziecko doświadcza trudnych emocji takich jak niepokój, smutek czy złość. Każde przeżywa różnego rodzaju porażki, rozczarowania, odrzucenie, jak również niekiedy myśli, że jest pod jakimś względem niewystarczające. Im wcześniej dzieci nauczą się radzić sobie z tymi nieuniknionymi bolesnymi aspektami życia, tym lepiej.
Właśnie w tym pomoże im „ACT-owy poradnik dla dzieci”!
Książka zawiera ciekawe ćwiczenia oparte na zasadach terapii akceptacji i zaangażowania, które pomagają radzić sobie z niepokojem, smutkiem i złością. Są one przeznaczone dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, ale wykonanie ich z rodzicem lub terapeutą może przynieść korzyść także młodszym dzieciom, które zmagają się z trudnymi emocjami.
Tamar D. Black od ponad dwudziestu lat pracuje jako psycholożka szkolna i prowadzi prywatny gabinet. Ma duże doświadczenie w zakresie opartej na dowodach terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), która jest formą terapii poznawczo-behawioralnej. Proponowane przez nią ćwiczenia bazują na procesach kidfleksu ACT – uproszczonej wersji heksafleksu ACT – i pomagają dzieciom przepracować trudne myśli i uczucia, które mogą wynikać z lęku, przygnębienia czy stresu.
Ta książka pomoże dziecku:
· radzić sobie z trudnymi emocjami;
· stawiać czoła życiowym wyzwaniom;
· zbudować pewność siebie i odporność psychiczną.
„ACT-owy poradnik dla dzieci” to długo wyczekiwana książka na polskim rynku, stworzona z myślą o dzieciach w wieku 8–12 lat, która uczy, jak postępować z „wielkimi” emocjami: niepokojem, smutkiem czy złością. Zawiera ponad czterdzieści prostych, ale angażujących i zabawnych ćwiczeń opartych na zasadach terapii akceptacji i zaangażowania. Ćwiczenia te pomagają dzieciom radzić sobie z trudnymi uczuciami, odkryć, co jest dla nich naprawdę ważne, i rozwijać kluczowe umiejętności życiowe. Ta wyjątkowa książka znajdzie zastosowanie zarówno w gabinecie specjalisty, jak i w domu, wspierając rodziców towarzyszących dzieciom w trudnych chwilach. Dzięki opisanym w niej historiom Marysi, Adriana i Julki staje się bliska dzieciom, inspirując je do działania i odkrywania własnych możliwości.
Kamila Grochowska
psycholożka, terapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia,
członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej
Elastyczność psychologiczna to zestaw umiejętności stanowiących podstawę naszego dobrostanu psychicznego. Należą do nich uważność, gotowość do doświadczania wszystkich emocji, podchodzenie z dystansem do niepomocnych myśli, znajomość własnych wartości i pielęgnowanie motywacji niezbędnej do wcielania ich w życie oraz świadomy wgląd w siebie. Ćwiczenia zawarte w tej książce pomogą młodym czytelnikom rozwijać te kompetencje, dając im szansę na zbudowanie zdrowej relacji z własnymi myślami i uczuciami oraz kładąc fundamenty pod dobre, wypełnione treścią życie.
Aleksandra Żabicka
terapeutka ACT, psychoedukatorka,
autorka książki Rodzic pod presją, prowadzi fanpage „ACT-owa mama”
Świetna książka napisana z myślą o dzieciach w wieku od 8 do 12 lat. Odwołując się do historii, z którymi młodzi czytelnicy mogą się utożsamić, autorka proponuje proste, praktyczne ćwiczenia pomagające radzić sobie z niepokojem, smutkiem, złością i innymi trudnymi emocjami. Ćwiczenia te, wykonywane samodzielnie albo z rodzicem lub terapeutą, pozwalają dzieciom rozwinąć umiejętności potrzebne do radzenia sobie z myślami i uczuciami bardziej świadomie, skuteczniej, z życzliwością dla siebie. Brawa dla Tamar za ten dar, który będzie procentował przez całe życie młodych czytelników!
dr Steven C. Hayes
współtwórca terapii akceptacji i zaangażowania
Ta książka to przydatne narzędzie dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat i ich rodziców. Na przykładzie historii trójki bohaterów autorka pokazuje, jak radzić sobie z trudnymi myślami, uczuciami i doznaniami fizycznymi. Zapoznaje dzieci z takimi zagadnieniami, jak uważność, budowanie sieci wsparcia, współczucie dla siebie i identyfikacja wartości, zarazem pomagając im odkryć, że są czymś więcej niż własne doświadczenie. To obowiązkowa lektura na potrzeby profilaktyki, ale także interwencji.
dr Amy Murrel
psycholożka kliniczna, współautorka książki Wyzwanie: rodzicielstwo
Cóż za wspaniała książka! Nie tylko jest doskonale pomyślana i pięknie zilustrowana, ale także stanowi zachęcające i przystępne doświadczenie edukacyjne dla dzieci. Jej lektura to świetna przygoda, od pierwszej do ostatniej strony, w trakcie której dzieci odkrywają swoje emocje i otwierają się na nie oraz pracują na tym, co dla nich istotne. Autorka nie pominęła także cudownej krótkiej lekcji samowspółczucia. Tę książkę powinno przeczytać każde dziecko!
dr Robyn D. Walser
licencjonowana psycholożka kliniczna, współautorka książki Oswoić złość
Ta wspaniała książka zawiera mnóstwo ćwiczeń do wykorzystania w pracy terapeutycznej z dziećmi. Są one przyjemne, zajmujące i łatwe do przeprowadzenia. Pozwalają dzieciom uczyć się wyrażania uczuć i myśli, a zarazem rozpoznawania własnych skutecznych i nieskutecznych reakcji. Jeśli jesteś zabieganym specjalistą, szybko docenisz, jak łatwo włączyć te ćwiczenia do swojej pracy.
dr Louise L. Hayes
psycholożka kliniczna, współautorka modelu DNA-V oraz książek Idź własną drogą,
W pułapce myśli – dla nastolatków, Trudny czas dojrzewania i Co cię wzmacnia,
jako pierwsza zaadaptowała terapię akceptacji i zaangażowania dla potrzeb pracy z młodzieżą