.

Lista produktów

Filtruj

Szukaj
Wyczyść Szukaj

Akceptujemy płatności

.
SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE
Bestseller Promocja Nowość Nakład wyczerpany
Autor: Balcerak Alicja, Woźniak Jacek
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP
Wysyłamy w 24 godz.
Nasza cena:31,90 PLN
Cena detaliczna: 39,90 PLN
zyskujesz 8,00
Ilość sztuk:
do schowka

Opis Produktu

GŁOSUJ NA KSIĄŻKĘ NOMINOWANĄ W KONKURSIE "KSIĄŻKA DLA TRENERA 2014"!

Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia.

Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie przebiegało falami, a ich rozkwit i znaczące rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją gospodarczą kraju i zmianami w edukacji. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną i pokazanie, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia. Opisują oni trzy podstawowe rodzaje metod symulacyjnych (symulacja behawioralna, gry symulacyjne, symulatory), tłumaczą, jak stworzyć własne symulacyjne narzędzie szkoleniowe i dostosować te już znane do danego obszaru tematycznego. Przekazują użyteczne wskazówki, które pomogą trenerom w ich codziennej pracy i ułatwią rozwój kompetencji uczestników szkolenia.

Dodatkowo podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości. Tłumaczą, że trener musi zachować postawę niezależnego arbitra, dającego szansę uczestnikom na popełnianie błędów, a następnie wyciąganie z nich wniosków i ich naprawianie. Wspominają również o słabych stronach i ograniczeniach metod symulacyjnych, przestrzegają przed potencjalnymi trudnościami i zachęcają do nieustannego notowania własnych spostrzeżeń jako wskazówek do dalszego doskonalenia zarówno siebie, jak i samego szkolenia. Zapewniają, że poprawnie dobrana i przeprowadzona symulacja jest nieocenionym wsparciem w osiąganiu celów szkolenia.

Książka Alicji Balcerak i Jacka Woźniaka ma dwa oblicza. Po pierwsze, jest gruntowną refleksją teoretyczną nad problemem wykorzystania metod symulacyjnych w edukacji dorosłych, dzięki czemu ma walor porządkujący i precyzujący definicje oraz nazwy. Po drugie, jest zbiorem wielu cennych wskazówek dla trenerów korzystających z tych metod na salach szkoleniowych. Wartości refleksji Autorów książki dodaje wyczerpująca literatura przedmiotu zgromadzona w bibliografii.
Andrzej Szastok, prezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
Zobacz pełen opis
Tabela cech produktu
ISBN 978-83-7489-544-6
Rok wydania 2014
Wydanie I
Okładka miękka
Liczba stron 232
Format A5
EAN 9788374895446
Alicja Balcerak - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Współautorka trzech symulacyjnych gier kierowniczych o przeznaczeniu dydaktycznym, autorka publikacji na temat symulacji interaktywnej.

Jacek Woźniak – profesor w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 1990–2005 był trenerem, projektantem szkoleń i dyrektorem firmy szkoleniowej. Współpracował z kilkudziesięcioma firmami międzynarodowymi w Polsce, projektując i prowadząc wieloletnie cykle szkoleniowe z zakresu umiejętności społecznych i osobistych. Pracował jako konsultant w Europie Wschodniej dla wielu organizacji międzynarodowych, w tym Banku Światowego, World Wildlife Found, US AID, Mott Foundation. Jego zainteresowania badawcze obejmują problematykę zarządzania szkoleniami, negocjacji, motywowania pracowników i zarządzania w firmach usług profesjonalnych.

Patronat:
Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu / Trenerzy.org.pl
"Personel i Zarządzanie"
Psychologia-spoleczna.pl






SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Metody symulacyjne i ich rodzaje
1.1. Symulacja i jej definicje
1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące
1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych
1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji
1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych

Rozdział 2
Szkoleniowe zastosowania symulacji
2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji – klasyfikacje efektów edukacyjnych
2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia
2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym
2.4. Przebieg symulacji – rola trenera i uczestników
2.5. Omówienie – jego funkcje i etapy

Rozdział 3
Symulacje behawioralne
3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe
3.2. Scenki jako symulacje behawioralne
3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych
3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów

Rozdział 4
Gry symulacyjne
4.1. Gry symulacyjne – definicje i klasyfikacja
4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte
4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej
4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych – jak ich nie zaprzepaścić

Rozdział 5
Symulatory
5.1. Definicje i typologie symulatorów
5.2. Wierność i jej rodzaje
5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych
5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training)

Rozdział 6
Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych
6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne
6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego
6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej
6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej
6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych

Bibliografia



Dodaj komentarz   Powiadom znajomego

Klienci, którzy kupili produkt kupili również

PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
Nasza cena: 23,90 PLN
COACHING BIZNESOWY
COACHING BIZNESOWY
Nasza cena: 39,90 PLN
.
.

Twój koszyk

Ilość produktów: 0 szt.
Wartość: 0,00 PLN
Do darmowej wysyłki brakuje
150,00 PLN
Przejdź do koszyka

Bestsellery

Bestsellery
PO CO SIĘ ZŁOŚCIĆ?
Nasza cena: 14,90 PLN

Polecamy

ZOBACZ FRAGMENT