.

Lista produktów

Filtruj

Szukaj
Wyczyść Szukaj

Polecamy

Akceptujemy płatności

.
PSYCHOLOGIA EMOCJI
Bestseller Promocja Nowość Nakład wyczerpany
Autor: Haviland-Jones Jeannette M., Lewis Michael
Wydawca: Nakłady wyczerpane GWP
Nasza cena:93,55 PLN
Cena detaliczna: 110,00 PLN
Produkt aktualnie niedostępny

Opis Produktu

Najnowsza - edycja książki, której pierwsze amerykańskie wydanie okrzyknięte zostało "wybitnym podręcznikiem akademickim", wzbogacona obecnie o opisy najważniejszych dokonań badawczych. W siedmiu kolejnych częściach 83 autorów z całego świata w różnorodny sposób prezentuje zjawisko emocji; obok psychologów, są wśród nich socjologowie, antropolodzy, teoretycy sztuki i inni przedstawiciele szeroko rozumianych nauk humanistycznych.
Zobacz pełen opis
Tabela cech produktu
ISBN 83-89574-62-4
Rok wydania 2005
Wydanie I
Okładka twarda
Liczba stron 904
Format A5
Całość stanowi uporządkowane kompendium współczesnej wiedzy na temat emocji, syntetyzując dotychczasowe osiągnięcia psychologii poznawczej, społecznej, międzykulturowej, klinicznej, neuropsychologii i psychiatrii. Z książki korzystać mogą studenci wszystkich lat psychologii i nauk medycznych, zarówno na poziomie kursów wprowadzających, jak i specjalizacyjnych.

Recenzje wydawnicze:
prof. Alina Kolańczyk
prof. Dariusz Doliński
prof. Tomasz Maruszewski

Książka ta nie ma sobie równych w literaturze przedmiotu, jeśli chodzi o bogactwo prezentowanych treści. Jest ona niezwykle obszernym kompendium wiedzy na temat emocji – celowo piszę na temat emocji, a nie na temat psychologii emocji, ponieważ książka ta wykracza poza samą psychologię. Oczywiście jej rdzeń stanowią prace psychologiczne, jednakże do zrozumienia emocji nie wystarcza już sama psychologia. Wiedza pochodząca z innych dyscyplin naukowych, a także z literatury pięknej pozwala znacznie lepiej opisywać i rozumieć emocje.

Z recenzji wydawniczej prof. Tomasza Maruszewskiego

Jest rzeczą oczywistą, że niektóre rozdziały podobały mi się bardziej niż inne. Nie oznacza to jednak, że jest to książka nierówna. Doprawdy wszystkie jej partie napisane są w sposób nadzwyczaj kompetentny i interesujący, a wspomniane różnice w moich preferencjach wynikają po prostu wyłącznie z osobistych zainteresowań naukowych.
Książka ta wypełni jedną z najpoważniejszych luk w obszarze lektur ułatwiających kształcenie akademickie.

Z recenzji wydawniczej prof. Dariusza Dolińskiego

noty o redaktorach

Michael Lewis jest profesorem pediatrii i psychiatrii oraz kierownikiem Instytutu Badań nad Rozwojem Dziecka Robert Wood Johnson Medical School, University of Medicine and Dentistry of New Jersey. Jako autor bądź redaktor ma na swoim koncie ponad trzydzieści książek na temat psychologii rozwojowej, a w ankiecie przeprowadzonej przez "Developmental Review" w 1995 roku został uznany za największy autorytet naukowy w dziedzinie psychologii rozwojowej. Doktor Lewis jest jednym z redaktorów The Handbook of Developmental Psychopathology (Podręcznik psychopatologii rozwojowej), a jego książka Altering Fate: Why the Past Does Not Predict the Future (Uciec przeznaczeniu. Dlaczego przeszłość nie pozwala przewidywać przyszłości) była nominowana do Maccoby Book Award.

Jeannette M. Haviland-Jones jest profesorem psychologii w Rutgers -The State University of New Jersey. Głównym przedmiotem jej badań jest normalny oraz zaburzony rozwój emocjonalny na przestrzeni życia człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem okresów przejściowych, takich jak adolescencja. Doktor Haviland-Jones jest współautorką (wraz z Hollis Scarborough) książki Contemporary Adolescence (Adolescencja dziś) i współredaktorką (z Michaelem Lewisem) pierwszego wydania Emocji. Niedługo ukaże się jej nowa książka, napisana wspólnie z Carol Magai i zatytułowana The Matrix of Emotion and Life Trajectories (Macierz emocji i trajektorie życia), w której naukowe pojęcia porządku, złożoności i chaosu zostały zastosowane do procesu rozwoju emocjonalnego i osobowościowego. Jako członek i założyciel Międzynarodowego Towarzystwa Badań nad Emocjami (International Society for Research on Emotion), Haviland-Jones uczestniczy w amerykańskich i międzynarodowych sympozjach naukowych, a ponadto w Europie i Ameryce Północnej wygłasza odczyty na temat rozwoju emocjonalnego. Jest autorką licznych badań i przeglądów wskazujących, jak ważne - obok narracyjnych oznak emocji - są sygnały niewerbalne, od mimiki po zapachy czy feromony.

autorzy

Brian P. Ackerman, PhD, Wydział Psychologii, University of Delaware, Newark, Delaware

James R. Averill, PhD, Wydział Psychologii, University of Massachusetts, Amherst, Massachusetts

Carol Barr-Zisowitz, MD, PhD, Wydział Psychiatrii, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, Pensylwania

John E. Bates, PhD, Wydział Psychologii, Indiana University, Bloomington, Indiana

Brian T. Bedell, MS, Wydział Psychologii, Yale University, New Haven, Connecticut

Gary G. Berntson, PhD, Wydział Psychologii, The Ohio State University, Columbus, Ohio

Roger J. Booth, PhD, Instytut Medycyny Molekularnej, Wydział Nauk Medycznych i Zdrowia, The University of Auckland, Auckland, Nowa Zelandia

Leslie R. Brody, PhD, Wydział Psychologii, Boston University, Boston, Massachusetts

George W. Brown, PhD, Akademicki Wydział Psychiatrii, Ośrodek Badań Społeczno-Medycznych, St. Thomas’ Hospital, Londyn, Wielka Brytania

John T. Cacioppo, PhD, Wydział Psychologii, University of Chicago, Chicago, Illinois

Susan D. Calkins, PhD, Wydział Psychologii, University of North Carolina at Greensboro, Greensboro, Północna Karolina

Leda Cosmides, PhD, Wydział Psychologii i Ośrodek Psychologii Ewolucyjnej, University of California at Santa Barbara, Santa Barbara, Kalifornia

Jerusha B. Detweiler, MS, Wydział Psychologii, Yale University, New Haven, Connecticut

Ed Diener, PhD, Wydział Psychologii, University of Illinois at Urbana-Champaign, Champaign, Illinois

Kenneth A. Dodge, PhD, Centrum Dziecka i Polityki Rodzinnej, Duke University, Durham, Północna Karolina

Nancy Eisenberg, PhD, Wydział Psychologii, College of Liberal Arts and Sciences, Arizona State University, Tempe, Arizona

Paul Ekman, Phd, Wydział Psychiatrii, University of California at San Francisco, San Francisco, Kalifornia

Joseph P. Forgas, DPhil, DSc, Szkoła Psychologii, University of New South Wales, Sydney, Nowa Południowa Walia, Australia

Nathan A. Fox, PhD, Instytut Badań nad Dzieckiem, Wydział Rozwoju Człowieka, University of Maryland, College Park, Maryland

Nico H. Frijda, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Amsterdamski, Amsterdam, Holandia

Jonathan Haidt, PhD, Wydział Psychologii, University of Virginia, Charlottesville, Wirginia

Judith A. Hall, PhD, Wydział Psychologii, Northeastern University, Boston, Massachusetts

Paul L. Harris, DPhil, Wydział Psychologii Eksperymentalnej, University of Oxford, Oxford, Wielka Brytania

Elaine Hatfield, PhD, Wydział Psychologii, University of Hawaii at Manoa, Honolulu, Hawaje

Jeannette M. Haviland-Jones, PhD, Wydział Psychologii, Rutgers - The State University of New Jersey, New Brunswick, New Jersey

Ursula Hess, PhD, Wydział Psychologii, University of Quebec at Montreal, Montreal, Quebec, Kanada

Alice M. Isen, PhD, Wydział Psychologii i Wyższa Szkoła Zarządzania Johnsona, Cornell University, Ithaca, Nowy Jork

Tiffany A. Ito, PhD, Wydział Psychologii, University of Colorado, Boulder, Kolorado

Carroll E. Izard, PhD, Wydział Psychologii, University of Delaware, Newark, Delaware

P. N. Johnson-Laird, PhD, Wydział Psychologii, Princeton University, Princeton, New Jersey

P. N. Johnstone, kandydat do stopnia PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Genewski, Genewa, Szwajcaria

Patricia Kahlbaugh, PhD, Wydział Psychologii, Southern Connecticut State University, New Haven, Connecticut

Dacher Keltner, PhD, Wydział Psychologii, University of California at Berkeley, Berkeley, Kalifornia

Theodore D. Kemper, PhD, Wydział Socjologii, St. John’s University, Jamaica, Nowy Jork

Gilles Kirouac, PhD, Szkoła Psychologii, Laval University, Quebec, Kanada

Jeff T. Larsen, MA, Wydział Psychologii, The Ohio State University, Columbus, Ohio

Joseph E. LeDoux, PhD, Centrum Nauk Neurologicznych, New York University, Nowy Jork, Nowy Jork

Ghyslaine Lemay, PhD, Wydział Psychologii, University of British Columbia, Vancouver, British Columbia, Kanada

Elizabeth A. Lemerise, PhD, Wydział Psychologii, Western Kentucky University, Bowling Green, Kentucky

Howard Leventhal, PhD, Instytut Zdrowia, Opieki Zdrowotnej i Badań nad Starzeniem się, Rutgers - The State University of New Jersey, New Brunswick, New Jersey

Michael Lewis, PhD, Instytut Badań Rozwoju Dziecka, Robert Wood Johnson Medical School, University of Medicine and Dentistry of New Jersey, New Brunswick, New Jersey

Maria D. Liwag, PhD, Uniwersytet Atteneo, Quezon City, Filipiny

Richard E. Lucas, MA, Wydział Psychologii, University of Illinois at Urbana-Champaign, Champaign, Illinois

John D. Mayer, PhD, Wydział Psychologii, University of New Hampshire, Durham, New Hampshire

Clark R. McCauley, PhD, Wydział Psychologii, Bryn Mawr College, Bryn Mawr, Pensylwania

Suzanne M. Miller, PhD, Sekcja Nauki o Populacji, Program Medycyny Psychospołecznej i Behawioralnej, Fox Chase Cancer Center, Cheltenham, Pensylwania

Thomas A. More, PhD, U.S. Forest Service, Northeastern Research Station, Burlington, Vermont

Keith Oatley, PhD, Ośrodek Stosowanych Nauk Poznawczych, Instytut Badań na Potrzeby Edukacji w Ontario, University of Toronto, Toronto, Ontario, Kanada

Arne Öhman, PhD, Wydział Neurologii Klinicznej, Sekcja Psychologii, Instytut i Szpital Karolinska, Sztokholm, Szwecja

Jaak Pankseep, PhD, Wydział Psychologii, Bowling Green State University, Bowling Green, Ohio

W. Gerrod Parrott, PhD, Wydział Psychologii, Georgetown University, Waszyngton, DC

Linda Patrick-Miller, PhD, Instytut Zdrowia, Opieki Zdrowotnej i Badań nad Starzeniem się, Rutgers - The State University of New Jersey, New Brunswick, New Jersey

James W. Pennebaker, PhD, Wydział Psychologii, University of Texas, Austin, Teksas

Elizabeth A. Phelps, PhD, Wydział Psychologii, New York University, Nowy Jork, Nowy Jork

Kirsten M. Poehlmann, PhD, Wydział Psychologii, University of Houston, Houston, Teksas

Richard L. Rapson, PhD, Wydział Historii, University of Hawaii at Manoa, Honolulu, Hawaje

Richard Rende, PhD, Wydział Psychologii, Rutgers - The State University of New Jersey, Piscataway, New Jersey

Paul Rozin, PhD, Wydział Psychologii, University of Pennsylvania, Filadelfia, Pensylwania

James A. Russell, PhD, Wydział Psychologii, University of British Columbia, Vancouver, British Columbia, Kanada

Carolyn Saarni, PhD, Wydział Doradztwa, Sonoma State University, Rohnert Park, Kalifornia

Peter Salovey, PhD, Wydział Psychologii, Yale University, New Haven, Connecticut

Klaus R. Scherer, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Genewski, Genewa, Szwajcaria

Robert A. Schnoll, PhD, Sekcja Nauki o Populacji, Program Medycyny Psychospołeczej i Behawioralnej, Fox Chase Cancer Center, Cheltenham, Pensylwania

Richard A. Shweder, PhD, Komisja ds. Rozwoju Człowieka, University of Chicago, Illinois

Robert C. Solomon, PhD, Wydział Filozofii, University of Texas, Austin, Teksas

Matthew P. Spackman, PhD, Wydział Psychologii, Brigham Young University, Provo, Utah

Peter N. Stearns, PhD, Wydział Historii, George Mason University, Fairfax, Wirginia

Nancy L. Stein, PhD, Wydział Psychologii, University of Chicago, Chicago, Illinois

Ed S. Tan, PhD, Wydział Sztuk Pięknych, Vrije Universiteit, Amsterdam, Holandia

John Tooby, PhD, Wydział Antropologii i Ośrodek Psychologii Ewolucyjnej, University of California at Santa Barbara, Santa Barbara, Kalifornia

Tom Trabasso, PhD, Wydział Psychologii, University of Chicago, Chicago, Illinois

Patrick T. Vargas, PhD, Szkoła Psychologii, University of Nowa Południowa Walia, Sydney, New South Wales, Australia

Geoffrey M. White, PhD, Wydział Antropologii, University of Hawaii, Honolulu, Hawaje

Prezentowana książka składa się z 43 rozdziałów, podzielonych na siedem części, z których każda ujmuje emocje z innej perspektywy; obok psychologów, wkład swój wnieśli także socjologowie, antropolodzy, teoretycy sztuki i inni przedstawiciele szeroko rozumianych nauk humanistycznych. Całość stanowi kompendium uporządkowanej, dostępnej współcześnie wiedzy na temat emocji. Znajdują się tu zarówno podstawowe badania i teorie pionierów tej dziedziny, jak i najnowsze doniesienia z pola badań nad emocjami, każdy rozdział opatrzony jest bogatą bibliografią, zaś na końcu książki znajdują się indeksy: rzeczowy i nazwisk, które ułatwiają korzystanie ze zgromadzonego materiału. Autorzy czerpią z zasobów psychiatrii, neuropsychologii i psychologii klinicznej i w efekcie ich starań z książki mogą korzystać studentów wszystkich lat psychologii i nauk medycznych, zarówno na poziomie kursów wprowadzających, jak i specjalizacyjnych.

Część I. Interdyscyplinarne podstawy rozumienia emocji
Zawarte w niej rozdziały dają pogląd na temat koncepcji i modeli budowanych na gruncie antropologii, filozofii i socjologii, które znalazły zastosowanie w wyjaśnianiu emocji. Autorzy omawiają relacje emocji z depresją kliniczną, koncepcję emocji z perspektywy ewolucyjnej oraz rzucają światło na tło historyczne badań nad emocjami. Ostatni rozdział tej wprowadzającej części poświęcony jest związkom emocji ze sztuką.

Część II. Biologiczne i neuropsychologiczne podejście do emocji
Autorzy poszczególnych rozdziałów tej części wprowadzają czytelnika w przegląd badań nad wzorcami pobudzenia fizjologicznego, typowego dla poszczególnych emocji. Identyfikują struktury neuronalne odpowiedzialne za powstawanie emocji i poszukują fizjologicznych składowych emocji. Analizują również związek między emocjami a genetyką behawioralną i przybliżają modele stosowane do opisu emocji u dzieci. Dwa rozdziały poświęcone są komunikowaniu emocji – komunikacji wokalnej i mimicznej.

Część III. Zmiany rozwojowe
Tę część rozpoczyna rozdział na temat motywacyjnych, organizujących i regulujących funkcji emocji. Kolejny rozdział poświęcony jest procesowi pojawiania się emocji, zaś kolejne trzy omawiają sposoby rozumienia emocji, związek emocji z tożsamością oraz społeczny kontekst rozwoju emocjonalnego.

Część IV. Kwestie społeczne/osobowościowe
Część czwarta koncentruje się na wybranych wymiarach emocji i wprowadza czytelnika w zagadnienie subiektywnego dobrostanu emocjonalnego, wpływu rodzaju (płci kulturowej) na sposoby wyrażania emocji oraz grupowego wyrażania emocji. Czytelnik znajdzie tu także rozdziały poświęcone wpływom emocji na tworzenie sądów społecznych i na procesy poznawcze oraz związkom emocji z temperamentem. Część IV. zamyka rozdział na temat międzykulturowej psychologii emocji i jej zmian na przestrzeni wieków.

Część V. Poznawcze czynniki emocji
Rozdział poświęcony został afektowi pozytywnemu i jego wpływom na podejmowanie decyzji otwiera część piątą. Kolejne dwa poświęcone są procesowi szacowania celu omawia rozwojowe znaczenie emocji oraz sposobom, w jakie ludzie pamiętają emocje. Dalej znajdziemy omówienie poznawczych i społecznych konstruktów emocji i wzajemnych relacji emocji i pamięci. Nie zabrakło również rozdziału poświęconego pojęciom emocji, ich wzajemnych zależności, podobieństwom i strukturze. Tę część zamyka artykuł na temat współczesnych kierunków w badaniach nad inteligencją emocjonalną i jej znaczeniem dla społecznego funkcjonowania człowieka.

Część VI. Emocje i zdrowie
O tę część redaktorzy uzupełnili nowe wydanie książki i zamieścili w niej najnowsze badania nad związkiem emocji z funkcjonowaniem systemu immunologicznego oraz emocjonalnych przyczyn i wskaźników podatności na pewne rodzaje chorób fizycznych. Jeden z rozdziałów jest poświęcony poznawczo-emocjonalnym aspektom radzenia sobie ze stresem związanym z chorobą.

Część VII. Omówienie wybranych emocji
Szczególnie ciekawie omówione zostały tutaj dwie pokrewne sobie emocje: lęk i niepokój; autorzy wskazują na ich ewolucyjne znaczenie, aspekty poznawcze oraz wymiar kliniczny. Wśród wybranych emocji znalazły się także obrzydzenie (kontekst kulturowy i rozwojowy), szczęście i sposoby definicji tegoż, oraz miłość i przywiązanie rozpatrywane między innymi z punktu widzenia psychologii porównawczej.

I. Interdyscyplinarne podstawy rozumienia emocji.
II. Biologiczne i neuropsychologiczne podejście do emocji.
III. Zmiany rozwojowe.
IV. Kwestie społeczne/osobowościowe.
V. Poznawcze czynniki emocji.
VI. Emocje i zdrowie.
VII. Omówienie wybranych emocji.

Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.


Spis szczegółowy:
Część I
INTERDYSCYPLINARNE PODSTAWY EMOCJI

1. Filozofia emocji - Robert C. Solomon

HISTORIA FILOZOFII EMOCJI
WYBRANE ZAGADNIENIA FILOZOFICZNE DOTYCZĄCE EMOCJI

2. Historia emocji: zmiany i ich oddziaływanie - Peter N. Stearns

ROZWÓJ HISTORII EMOCJI
ROZKWIT BADAŃ NAD EMOCJAMI
WYNIKI PROBLEMY
ZALETY PODEJŚCIA HISTORYCZNEGO
NABIERANIE ROZPĘDU

3. Reprezentacje znaczenia emocjonalnego:
kategoria, metafora, schemat, dyskurs - Geoffrey M. White

EMOCJA JAKO KATEGORIA – MODELE LEKSYKALNE
EMOCJA JAKO METAFORA
EMOCJA JAKO SCHEMAT WYDARZEŃ
EMOCJA JAKO DYSKURS
WNIOSKI

4. Modele społeczne w wyjaśnianiu emocji - Theodore D. Kemper

RELACJE SPOŁECZNE A EMOCJE
ŁAŃCUCHY RYTUAŁÓW INTERAKCJI – TWORZENIE KLASY
SPOŁECZNEJ
WSTYD A PORZĄDEK SPOŁECZNY
PRACA Z EMOCJAMI I KIEROWANIE NIMI
EMOCJE, JAŹNIE I ROLE
TEORIA KONTROLI AFEKTU
EMOCJE I MAKROPROCESY
OCZEKIWANIA I SANKCJE
INNE MODELE

5. Punkt widzenia psychologów - Nico H. Frijda

WYZNACZENIE OBSZARU BADAŃ NAD EMOCJAMI
ZADANIE PSYCHOLOGII EMOCJI
CZYM JEST EMOCJA SPECYFICZNA?
CZYM SĄ EMOCJE?
JAK ODRÓŻNIAĆ ROZMAITE EMOCJE?
JAKIE ZWIĄZKI ŁĄCZĄ EMOCJĘ I MOTYWACJĘ?
CO WZBUDZA EMOCJE?
NATURA CZY WYCHOWANIE?
EMOCJA I ROZUM
FUNKCJE EMOCJI
UWAGI KOŃCOWE

6. Emocja i depresja kliniczna - koncepcja
środowiskowa - George W. Brown

PORÓWNANIE KONCEPCJI FUNKCJONALISTYCZNEJ
I DOTYCZĄCEJ WYDARZEŃ ŻYCIOWYCH
OCENA WYDARZENIA
POCZĄTEK DEPRESJI – NIEKTÓRE ODKRYCIA
PEWNE MOŻLIWE WYJĄTKI
WRAŻLIWOŚĆ
UWAGI KOŃCOWE

7. Psychologia ewolucyjna a emocje - Leda Cosmides, John Tooby
EWOLUCYJNO-PSYCHOLOGICZNA TEORIA EMOCJI
PRZYKŁAD: STRACH
PODSTAWY EWOLUCYJNE
PODSTAWY POZNAWCZE
JAK OPISAĆ EMOCJĘ
JAKIEGO RODZAJU PROGRAMY MOGĄ BYĆ URUCHAMIANE
PRZEZ EMOCJE?
HEURYSTYCZNE FUNKCJE TEORII
ZAGADKI ŚWIADOMOŚCI I FENOMENOLOGII
PODZIĘKOWANIA

8. Emocje a sztuka i humanistyka - Ed S. Tan

WKŁAD NAUK HUMANISTYCZNYCH W BADANIE EMOCJI
EMOCJE W KONTAKCIE Z DZIEŁEM SZTUKI – ZŁOŻONY
OBRAZ I WIELOŚĆ PYTAŃ
EMOCJE A POJĘCIA EKSPLANACYJNE W NAUKACH
HUMANISTYCZNYCHPODSUMOWANIE
PODZIĘKOWANIE

Część II
BIOLOGICZNE I NEUROPSYCHOLOGICZNE
PODEJŚCIE DO EMOCJI

9. Emocje jako twory naturalne
w mózgu ssaków - Jaak Panksepp

KWESTIE POJĘCIOWE DOTYCZĄCE BADANIA PODŁOŻA EMOCJI W MÓZGU
PRÓBY ZROZUMIENIA EMOCJI W ŚWIETLE RÓŻNYCH POGLĄDÓW NA MÓZG
NEURONALNE TAKSONOMIE EMOCJI
PODSTAWOWE (KATEGORIA 2) SYSTEMY EMOCJONALNE
MÓZGU
UCZUCIA AFEKTYWNE I SYSTEMY ZARZĄDZAJĄCE EMOCJAMI
O OBIEKTYWNYM POMIARZE UCZUĆ EMOCJONALNYCH

10. Sieci emocjonalne w mózgu - Joseph E. LeDoux, Elizabeth A. Phelps

W POSZUKIWANIU MÓZGU EMOCJONALNEGO
CIAŁO MIGDAŁOWATE JAKO KOMPUTER EMOCJONALNY
SZLAKI NERWOWE BIORĄCE UDZIAŁ W PROCESACH ZWIĄZANYCH ZE STRACHEM
SYSTEMY EMOCJONALNE W MÓZGU LUDZKIM
UCZUCIA I MÓZG

11. Psychofizjologia emocji - John T. Cacioppo, Gary G. Berntson, Jeff T. Larsen, Kirsten M.
Poehlmann, Tiffany A. Ito
PERSPEKTYWY HEURYSTYCZNE
ELEKTROMIOGRAFIA MIĘŚNI MIMICZNYCH
AKTYWNOŚĆ UKŁADU AUTONOMICZNEGO
ASYMETRIA ELEKTROENCEFALOGRAFII
EPILOG PODZIĘKOWANIA

12. Emocje i genetyka behawioralna - Richard Rende
CO GENETYKA BEHAWIORALNA WNOSI DO BADANIA EMOCJI?
JAKICH METOD BADAWCZYCH UŻYWA SIĘ W GENETYCE
BEHAWIORALNEJ?
CO MÓWIĄ BADANIA GENETYKI BEHAWIORALNEJ O RÓŻNICACH INDYWIDUALNYCH W ROZWOJU EMOCJONALNYM?
CO BADANIA GENETYKI BEHAWIORALNEJ MÓWIĄ O RÓŻNICACH
INDYWIDUALNYCH W ROZWOJU PSYCHOPATOLOGII?
CO PRZYSZŁE BADANIA W DZIEDZINIE GENETYKI
BEHAWIORALNEJ POWINNY POWIEDZIEĆ NA TEMAT
ROZWOJU EMOCJONALNEGO?
PODZIĘKOWANIA

13. Wielowymiarowe podejścia do badania
emocji u niemowląt - Nathan A. Fox, Susan D. Calkins

PROBLEMY ZWIĄZANE Z POMIAREM EMOCJI U NIEMOWLĄT POWIĄZANIA MIĘDZY EMOCJAMI, TEMPERAMENTEM,
PRZYWIĄZANIEM I ROZWOJEM SPOŁECZNYM
POMIARY EMOCJI U NIEMOWLĄT
WNIOSKI
PODZIĘKOWANIE

14. Wokalne komunikowanie emocji - Tom Johnstone, Klaus R. Scherer
OD EKSPRESJI DO KOMUNIKACJI
RÓŻNORODNE CZYNNIKI DETERMINUJĄCE CHARAKTER
WOKALIZACJI ZWIĄZANEJ Z AFEKTEM
NAUKOWE DOWODY KODOWANIA EMOCJI
WYNIKI BADANIA NAD DEKODOWANIEM PRZEDSTAWIENIA
EMOCJI WNIOSKI

15. Wyrażanie emocji twarzą - Dacher Keltner, Paul Ekman

HISTORIA BADAŃ NAD WYRAŻANIEM EMOCJI TWARZĄ
WYMIARY CZY ODRĘBNE EMOCJE
WYRAZ TWARZY JAKO DOKŁADNY WSKAŹNIK EMOCJI
UNIWERSALNOŚĆ WYRAŻANIA EMOCJI TWARZĄ
INDYWIDUALNE RÓŻNICE W WYRAŻANIU EMOCJI TWARZĄ
WNIOSKI

Część III
ZMIANY ROZWOJOWE

16. Motywacyjne, organizacyjne i regulujące
funkcje odrębnych emocji - Carroll E. Izard, Brian P. Ackerman
PODSTAWY TEORETYCZNE
ADAPTACYJNE FUNKCJE ODRĘBNYCH EMOCJI
FUNKCJE EMOCJI W ROZWOJU OSOBOWOŚCI
PODSUMOWANIE

17. Wyłanianie się ludzkich emocji - Michael Lewis
TOPOLOGIA EMOCJI
REINTEGRACJA ŻYCIA EMOCJONALNEGO
MODEL ROZWOJU EMOCJONALNEGO

18. Zrozumieć emocje - Paul L. Harris

ŚWIADOMOŚĆ EMOCJI
ROZMAWIANIE O EMOCJACH
ZAAKCEPTOWAĆ EMOCJE
WYJŚĆ POZA SKRYPT – PRAGNIENIA, PRZEKONANIA I EMOCJE
ROZUMIENIE EMOCJI A RELACJE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ
MYŚLI, WSPOMNIENIA I UCZUCIA WNIOSKI

19. Emocje a tożsamość - Jeannette M. Haviland-Jones, Patricia Kahlbaugh

SPOJRZENIE NA RÓŻNICUJĄCĄ ROLĘ EMOCJI
KONSTRUKCJE TOŻSAMOŚCI JAKO GESTALTY
STRESZCZENIE I PODSUMOWANIE

20. Społeczny kontekst rozwoju emocjonalnego - Carolyn Saarni
"KONTEKST SPOŁECZNY" I JEGO ZNACZENIE DLA ROZWOJU
EMOCJONALNEGO
KONTEKST A KOMUNIKOWANIE EMOCJI
KONSTRUKTYWIZM SPOŁECZNY A ROZWÓJ EMOCJONALNY
PROBLEMY TEORETYCZNE ZWIĄZANE Z KONTEKSTUALNYM
SPOJRZENIEM NA ROZWÓJ EMOCJONALNY
KILKA PRZYKŁADÓW BADAŃ DOTYCZĄCYCH ROZUMIENIA
ROZWOJU EMOCJONALNEGO W KONTEKŚCIE SPOŁECZNYM
WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

Część IV
CZYNNIKI SPOŁECZNE I OSOBOWOŚCIOWE

21. Dobrostan emocjonalny - Ed Diener, Richard E. Lucas

DEFINICJA I POMIAR DOBROSTANU EMOCJONALNEGO
KORELATY DOBROSTANU EMOCJONALNEGO
TEORIE DOTYCZĄCE PRZYCZYN SUBIEKTYWNEGO DOBROSTANU EMOCJONALNEGO
WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

22. Płeć, emocja i ekspresja - Leslie R. Brody , Judith A. Hall

STEREOTYPY I REGUŁY EKSPRESJI
SKALE SAMOOPISU
WERBALIZACJA EMOCJI
MIMIKA I ZACHOWANIA NIEWERBALNE
EKSPRESJA GŁOSOWA
SPECYFICZNOŚĆ SYTUACYJNA I DOTYCZĄCA ZWIĄZKU
SPECYFICZNOŚĆ KULTUROWA
POBUDZENIE FIZJOLOGICZNE
ODCZYTYWANIE WSKAŹNIKÓW
OGÓLNY PRZEGLĄD RÓL ZWIĄZANYCH Z PŁCIĄ
ETIOLOGIA RÓŻNIC PŁCIOWYCH
UWAGI KOŃCOWE
WSKAZÓWKI DO DALSZYCH BADAŃ

23. Wpływ nastroju na społeczne oceny
i rozumowanie - Joseph P. Forgas, Patrick T. Vargas
NASTRÓJ A OCENY
MODEL INFUZJI AFEKTU
OCENY ZGODNE Z NASTROJEM – AIM JAKO SPÓJNE WYJAŚNIENIE WYNIKÓW WCZEŚNIEJSZYCH BADAŃ
INFUZJA AFEKTU PRZY PRZETWARZANIU HEURYSTYCZNYM
I RZECZOWYM
PODSUMOWANIE I WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

24. Ekspresja emocji w grupach - Ursula Hess, Gilles Kirouac
CELE
PRZYNALEŻNOŚĆ DO GRUPY SPOŁECZNEJ A EKSPRESJA EMOCJI
ZARYS KONCEPCJI
SOCJALIZACJA
PODSUMOWANIE I WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

25. Temperament jako konstrukt emocjonalny
– problemy teoretyczne i praktyczne - John E. Bates
POJĘCIA EMOCJI I TEMPERAMENTU
UJMOWANIE TEMPERAMENTU JAKO KONSTRUKTU
EMOCJONALNEGO
TEMPERAMENT, EMOCJA I PRZYSTOSOWANIE
TEMPERAMENT I EMOCJA W PROCESIE ROZWOJU
IMPLIKACJE PRAKTYCZNE
WNIOSKI

26. Psychologia kulturowa emocji – od
starożytności po czasy współczesne - Richard A. Shweder, Jonathan Haidt
PODSTAWOWE EMOCJE W "RASÂDHYÂYI"
CUD SANSKRYCKICH EMOCJI – ŚWIADECTWO KULTUROWE
SYMBOLICZNA STRUKTURA EMOCJI
"UGRYŹ SIĘ W JĘZYK" - PRZYPADEK HINDUSKIEGO LAJJA
SPOŁECZNY I MORALNY KONTEKST DOŚWIADCZANIA EMOCJI
PODSUMOWANIE – NOWA PSYCHOLOGIA KULTUROWA EMOCJI

Część V
CZYNNIKI POZNAWCZE

27. Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji - Alice M. Isen

POZYTYWNY AFEKT, ELASTYCZNOŚĆ I ORGANIZACJA
POZNAWCZA
POZYTYWNY AFEKT A MOTYWACJA
POZYTYWNY AFEKT A PODEJMOWANIE DECYZJI
NEUROPSYCHOLOGICZNA TEORIA DOTYCZĄCA WPŁYWU
POZYTYWNEGO AFEKTU NA POZNANIE
WNIOSKI

28. Rozumienie emocji w teorii oceny
– implikacje dla rozwoju i uczenia się - Nancy L. Stein, Tom Trabasso, Maria D. Liwag
ROZUMIENIE EMOCJI I PAMIĘĆ Z PERSPEKTYWY MODELU
PROCESÓW OCENY CELU
NARRACYJNE WSPOMNIENIA WYDARZEŃ EMOCJONALNYCH
U RODZICÓW I DZIECI
WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

29. Poznawcza i społeczna konstrukcja
w emocjach - . N. Johnson-Laird, Keith Oatley

KONSTRUKCJA SPOŁECZNA, EWOLUCJA CZY JEDNO I DRUGIE?
POTENCJALNA SYNTEZA
EMOCJE I POZNANIE JAKO WSKAZÓWKI W ŻYCIU
ZWIĄZEK MIĘDZY EMOCJAMI PODSTAWOWYMI I ZŁOŻONYMI
SPOŁECZNA KONSTRUKCJA EMOCJI
WNIOSKI

30. Emocje i pamięć - Gerrod Parrott, Matthew P. Spackman
]
OGÓLNY ZARYS PODSTAWOWYCH ZJAWISK
INTERPRETACJE: MECHANIZMY, MOTYWY I ZNACZENIA
WNIOSKI

31. Pojęcia dotyczące emocji - James A. Russell, Ghyslaine Lemay

DWA ZADANIA PSYCHOLOGII EMOCJI
CZYM SĄ POJĘCIA I DO CZEGO SĄ NAM POTRZEBNE?
OPIS POTOCZNYCH POJĘĆ ODNOSZĄCYCH SIĘ DO EMOCJI
ROZWÓJ POJĘĆ DOTYCZĄCYCH EMOCJI
POSTULATY DLA NAUKI O EMOCJACH
WNIOSKI

32. Aktualne kierunki w badaniach nad
inteligencją emocjonalną - Peter Salovey, Brian T. Bedell, Jerusha B. Detweiler, John D. Mayer

EMOCJA - OD DEZINFORMACJI DO INFORMACJI
INTELIGENCJA EMOCJONALNA - RAMY TEORETYCZNE
POMIAR INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
SAMOREGULACJA A INTELIGENCJA EMOCJONALNA – RADZENIE SOBIE I USTALANIE CELÓW
KOŃCOWE UWAGI NA TEMAT INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
PODZIĘKOWANIA

Część VI
EMOCJE A ZDROWIE

33. Emocje a choroby somatyczne przyczyny
i wskaźniki podatności na zachorowania - Howard Leventhal, Linda Patrick-Miller

ZALEŻNOŚCI MIĘDZY EMOCJAMI A ZDROWIEM
ROLA EMOCJI W PROCESACH CHOROBOWYCH
FUNKCJE KOMUNIKACYJNE I STRUKTURA EMOCJI
MODELE PRZYCZYNOWOŚCI BEZPOŚREDNIEJ
FUNKCJA EMOCJI JAKO WSKAŹNIKA W SYSTEMIE
DWUKIERUNKOWYM
NOWE KIERUNKI: CHOROBY INFEKCYJNE I GOJENIE SIĘ RAN
GENY JAKO "TRZECI CZYNNIK" W PRZYCZYNOWOŚCI
BEZPOŚREDNIEJ
KONKLUZJA: EMOCJE JAKO ELEMENT KOMUNIKACJI
I ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY EMOCJAMI A CHOROBĄ

34. Gdy widzieć znaczy czuć - poznawczo-emocjonalne podejście do radzenia
sobie ze stresem zdrowotnym - Suzanne M. Miller, Robert A. Schnoll

POZNAWCZO-EMOCJONALNY MODEL PRZETWARZANIA
INFORMACJI ZDROWOTNYCH
REAKCJE POZNAWCZE NA ZAGROŻENIA DLA ZDROWIA
PROTOTYPOWE PROFILE REAKCJI
POZNAWCZO-EMOCJONALNYCH
WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

35. Emocje a odporność - Roger J. Booth, James W. Pennebaker

UKŁAD ODPORNOŚCIOWY JAKO TOPOLOGICZNY SYSTEM
SENSORYCZNY
TRUDNOŚCI W OCENIE AKTYWNOŚCI UKŁADU
ODPORNOŚCIOWEGO
WŁAŚCIWOŚCI PSYCHOMETRYCZNE UKŁADU
ODPORNOŚCIOWEGO
EMOCJE JAKO DYSPOZYCJE DO DZIAŁANIA
Z ODPORNOŚCI NA EMOCJE I CHOROBY
WPŁYW EMOCJI NA AKTYWNOŚĆ IMMUNOLOGICZNĄ
WPŁYW INDUKOWANYCH EMOCJI NA ZMIENNE
IMMUNOLOGICZNE
OTWARTOŚĆ EMOCJONALNA A IMMUNOLOGIA
WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

Część VII
WYBRANE EMOCJE

36. Strach i lęk z perspektywy ewolucyjnej,
poznawczej i klinicznej - Arne Öhman

ZJAWISKO LĘKU I STRACHU
KONTEKST SYTUACYJNY STRACHU I LĘKU
PERSPEKTYWA TEORETYCZNA – ROLA NIEŚWIADOMYCH
PROCESÓW W STRACHU I LĘKU
INTEGRUJĄCY MODEL TEORETYCZNY ZAKOŃCZENIE PODZIĘKOWANIA

37. Rozwój złości i wrogich interakcji - Elizabeth A. Lemerise, Kenneth A. Dodge

FUNKCJONALNE ZNACZENIE ZŁOŚCI
PROCES ROZWOJU ZŁOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI JEJ REGULOWANIA
PODSUMOWANIE I WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

38. "Smutek" – czy istnieje takie zjawisko? - Carol Barr-Zisowitz

PODEJŚCIA PSYCHOLOGICZNE
PODEJŚCIA ANTROPOLOGICZNE I HISTORYCZNE
PODEJŚCIA BIOLOGICZNE
OMÓWIENIE

39. Emocje samoświadomościowe zażenowanie,
duma, wstyd, poczucie winy - Michael Lewis

ZNACZENIE JA
ZMIERZAJĄC KU ROBOCZEJ DEFINICJI
TEORIA POZNAWCZO-ATRYBUCYJNA
ZNACZENIE MODELU
WSTYD I PSYCHOPATOLOGIA
WNIOSKI
40. Wstręt - Paul Rozin, Jonathan Haidt, Clark R. McCauley

DEFINICJA WSTRĘTU
WSTRĘT JAKO EMOCJA PODSTAWOWA
PODSTAWOWY WSTRĘT
WSTRĘT DO ZWIERZĘCEJ NATURY
WSTRĘT INTERPERSONALNY
WSTRĘT MORALNY
PREADAPTACJA I KULTUROWA EWOLUCJA WSTRĘTU
ROZWÓJ WSTRĘTU
WSTRĘT W RÓŻNYCH KULTURACH
RÓŻNICE INDYWIDUALNE WE WRAŻLIWOŚCI NA WSTRĘT
WSTRĘT I MÓZG
WNIOSKI
PODZIĘKOWANIA

41. Miłość i procesy przywiązania - Elaine Hatfield, Richard L. Rapson

DEFINICJE
MIŁOŚĆ NAMIĘTNA
MIŁOŚĆ PRZYJACIELSKA WNIOSKI

42. Szczęście - James R. Averill, Thomas A. More

PODEJŚCIA DO ROZUMIENIA SZCZĘŚCIA
SZCZĘŚCIE W ODNIESIENIU DO SYSTEMÓW ZACHOWANIA
PIĘĆ ODWIECZNYCH KWESTII
SZCZĘŚCIE W ODNIESIENIU DO MECHANIZMÓW
POŚREDNICZĄCYCH
SZCZĘŚCIE W ODNIESIENIU DO CECH OSOBOWOŚCI
UWAGI KOŃCOWE PODZIĘKOWANIA

43. Empatia i sympatia - Nancy Eisenberg

TEMPERAMENTALNE LUB OSOBOWOŚCIOWE ZMIENNE
ŁĄCZĄCE SIĘ Z REAGOWANIEM ZWIĄZANYM Z EMPATIĄ ROZWÓJ REAGOWANIA ZWIĄZANEGO Z EMPATIĄ
RELACJE POMIĘDZY REAGOWANIEM ZWIĄZANYM
Z EMPATIĄ A ZACHOWANIAMI SPOŁECZNYMI
RÓŻNICE PŁCIOWE W REAGOWANIU ZWIĄZANYM Z EMPATIĄ
ŹRÓDŁA EMPATII
PODZIĘKOWANIA
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Data Nazwa użytkownika Ocena
2012-11-03 10:39:33 Rybak 4
Bardzo dobra książka. Można z niej dużo wynieść. Bardzo dobry produkt dla laików w tym konkretnym zagadnieniu. Świetnie się czyta i bardzo dużo sugestii odnośnie naszej osobowości.

http://rybaaak.blogspot.com/


Dodaj komentarz   Powiadom znajomego
.
.

Twój koszyk

Ilość produktów: 0 szt.
Wartość: 0,00 PLN
Do darmowej wysyłki brakuje
150,00 PLN
Przejdź do koszyka

Bestsellery

Polecamy

ZOBACZ FRAGMENT